fredag 26 november 2010

Black Friday - check!

02.55 ringde klockan. 03.15 lämnade jag huset. 04.00 var det dags för shopping med bästa Malin. Folk köpte tv-apparater som aldrig förr och hej och hå vad det var mycket folk. Jag och Malin strosade omkring och fann till våran lycka en helt ny grej : Sour Patch - Christmas Edition. Vi har ett godis här i USA som heter Sour Patch, men jag och Malin gillar bara vissa färger, så det ligger alltid en hel bunt gula och orange kvar i påsen när vi ätit klart (såklart äter vi upp dem senare också, när sockersuget kommer tillbaka) .. Men idag hittade vi en påse med BARA gröna och röda godisar. Våran lycka var total! Då food courten inte var öppen och vi var hungriga som tusan så fick det bli våran frukost. Eller ja, frukost nr 1.

Vi gick runt i affärer och shoppade som bara den och sedan när vi såg att restaurangerna hade öppnat så bestämde vi oss för att äta tacos till frukost kl 06.30. Det var nog den godaste frukosten någonsin, så efter att vi fått i oss ny energi blev det mer shopping!

Vi åkte hem och jag skulle egentligen jobba 1½ timme för att sedan fara ut och springa med hunden. Och så händer det bästa. Min värdpappa frågar "vill du byta dina jobbtimmar mot att gå ut med hunden på en promenad/springtur?". Holy crap, vilken himla tur man kan ha. Dock åkte jag först iväg och shoppade en massa mer saker så NU är det faktiskt dags för en springtur. Sedan ska jag mysa i mina nya kläder innan en lång men säkerligen rolig jobbkväll. Födelsedagskalas för åttaåringen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar