onsdag 10 november 2010

Ibland behövs ingen rubrik. Sådetså.

Idag har jag haft en himla fin dag. Inget speciellt har hänt alls, den har bara varit fin. Började lite knackligt med två småbråkiga ungar, men när jag släppt av alla grabbar på skolan så var det dags för Operation Välgörenhet. Bakade kakor och brownies i timmar som min sjuåring ska ha med sig till skolan imorgon för en Bake Sale där alla pengar går till välgörande ändamål. (Ska inte ens nämna hur många miljoner skedar med smet jag ätit idag. Mår illa av tanken på kakdeg just nu ..). Min sjuåring sa dock att kakorna såg så himla goda ut att han nog ska köpa dom av sig själv imorgon. Hahaha, hur gulligt är det eller? På bilden ser ni plåt nummer ett av kakorna ..



Eftermiddagen spenderades med kakor framför Glee innan det blev dags för jobb igen. Mycket bilkörning, tidningsläsande (under gitarrlektioner och annat) och sedan matlagning. Åh, så kul! Och bättre blir det när man har världens bästa värdfamilj som uppskattar det man gör. Fick nog ungefär sjutusen tack av min värdmor för att jag bakat kakorna och under middagen som jag lagat sa grabbarna flera gånger "Mmmm, vad gott, tack Jenny". Sötjäklar! Middagen var lång och mysig och efteråt gjorde vi stretch-övningar för att se vem som var minst vig. Till min förvåning var jag inte stelast av oss!




Min värdmamma var tvungen att åka på något event så jag jobbade lite längre än vanligt. Fick de yngre barnen i säng (efter att de fått mig att rappa en halv Eminen-låt på svenska .. var säkertligen mycket musikaliskt) och när jag släckte lyset och sa godnatt kände jag bara hur mycket jag älskar snorungarna. På riktigt. Ofta ofta ofta är dom så irriterande att jag kan börja gråta (har hänt!) men fan så fina dom är.

Tioåringen var fortfarande vaken så han och jag låg i mina värdföräldrars säng och pluggade matte en timme.Jag gjorde ett eget prov åt honom som han fick fylla i (där läsfrågorna handlade om mig och mina kompisar, haha) och han tyckte att det var himla roligt. Till slut var det sängdags för honom med så jag spenderade lite tid i soffan med glass och film. Min värdmamma kom hem och såg 'provet' och berömde mig för min uppfinningsrikedom och sa sedan "Seriously Jenny, this in an awesome idéa! This is Exactly why you would be Perfect as a teacher .." Känner att jag slits åt två håll då min mamma avråder mig från läraryrket .. hm !

Stod och pratade med min värdmor i köket en stund när hon kom hem och hon insisterade på att ge mig lite extra-pengar "för att hon kom hem lite för sent och att jag hade gjorde ett så himla fint prov åt tioåringen och bakat kakor och .... " I själva verket fick jag sluta en halvtimme tidigare än schemat men min värdmor kan vara rätt bestämd ibland. Hon erbjöd mig även att vara ledig på Söndag ifall jag ville åka tidigare till Kanada. Inte för att det går, men bara det att hon erbjuder sig. Åh åh åh vad jag tycker om mig värdfamilj just nu, är nästan i något slags lyckorus ..

PS : Sanna Bergman, du har rätt .. fan vad Amerikanskt att vara tacksam. Ska återgå till gnällighet ;)



Annars så fick jag en liten impuls och klippte av några centimeter av mitt hår idag med en kökssax. Säkerligen ojämt då jag endast delade upp håret i två delar och klippte ett klipp på varje sida. Men vad tusan gör det om hundra år? Nu ska jag lägga mig och sova (en timme senare än planerat) och tagga för Zumba imorgon!

1 kommentar:

  1. Hehe, visst har jag det... bade och! Johanna Ellgren heter jag... (jonna83_@hotmail.com)

    SvaraRadera