söndag 21 november 2010

Kanada - eh!

Är nu, efter ungefär världens längsta bussresa, tillbaka i USA. Har inte sovit mer än en timme i sträck på de senaste 40 timmarna, så borde börja bege mig mot sängen. Igår var ju då sista partykvällen så efter förfest på rummet och en powernap som blev betydligt längre än förväntat befann vi oss för sista gången i Hostel-baren. Vi mådde inte alls bra men nyvakna och måttligt fräscha blev vi bjudna på öl av världens bästa bartender så efter ett par glas var vi på gång igen och vi avslutade kvällen med att gå med några hostel-vänner och äta Kanadensisk fyllemat - Poutine. Får förklara vad det är någon annan dag, men låt mig säga som så att det är något jag aldrig skulle äta nykter. Fast 'avslutade kvällen' är ju ett konstigt uttryck då den faktiskt aldrig riktigt slutade. Vi släpade oss in i duschen, packade ihop grejerna och började promenera mot bussen som avgick 08.00. Mitt i allt var vi på Amerikansk mark, åkte buss i evigheternas evighet och åt mer ostkrokar än vad som är hälsosamt för en människa. Jag lär nog strö-uppdatera om Kanada i några dagar framöver då de närmsta dagarna är rätt späckade. Imorgon är det dags för Jerry Springer, till exempel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar