tisdag 30 november 2010

Humör.

Idag vaknade jag på himla dåligt humör. Kommer ner för trappan och det första min värdmamma säger är "Jenny, we're not getting a new Au Pair in May .." varpå jag kollar frågande på henne. ".. cause you're staying. We decided that yesterday. Like a prison thing. We're gonna hold you hostage!". Hahaha. Naahw, dom är så fina och uppskattar verkligen allt jag gör. Tyvärr går ju mitt visum ut i Juni så då är resan över för min del. Blev iaf på bättre humör en stund och barnen var fina och vissa gånger känns det helt galet att man får betalt för detta 'jobb' ..

(Efter att ha varit på chokladkalender-jakt i 1½ timme är humöret rätt knakigt igen. Men efter en promenad med hunden borde det kännas bättre. För det är väl lite som Elle Woods skulle ha sagt i Legally Blonde : "Exercise gives you endorphins. Endorphins make you happy. Happy people just don't shoot their husbands, they just don't. "

Måttligt bra film, sjukt bra citat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar