onsdag 24 november 2010

Canada Eh.

"Jag var precis och släppte av hunden på spa". Ja vet ni vad, word-dokumentet "meningar jag aldrig trodde att jag skulle säga" byggs sakta på här borta i landet i väst. Nu luktar Charlotte som en apelsin och har nyklippta klor (naglar?) och borstade tänder ...

Nåväl. Med oss till Kanada hade vi ju som sagt världens plastigaste kamera från Walmart för att kunna filma. Kvalitén är pinsamt dålig, och det stör mig såklart oerhört mycket. Dessutom bestämde sig mitt redigeringsprogram för att lägga ner så jag kunde inte se klippen tillsammans och dessutom så hängde det sig sisådära varje minut så man var tvungen att start om. Måttligt frustrerad blev jag iaf till slut klar med filmen. Den är egentligen bara till som ett minne för mig och Harpa, men jag lägger upp den här ifall ni vill ta en titt. Men klaga får man tusan inte göra! (Innan jag publicerade den var jag dessutom tvungen att sänka kvalitén med 60 % för att få den att laddas upp på bloggen. Kul!)

Filmen visar väl ungefär 1% av våran resa, men lite finns i alla fall med. Svarta ekorrar, mitt försök att läsa en karta, lite dansade, öldrickande, besök på ölbryggeriet, hoppande, skrattande och ännu mera dansande. Och då jag tycker att det är töntigt att skämmas så kan jag ju medge att musiken till filmen är två olika Demi Lovato-låtar. Vi lyssnade på hennes låtar mest hela veckan faktiskt. Skitbra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar