tisdag 23 november 2010

The History of the Tim Burton Exhibition

Mellan November och April hölls en Tim Burton-utställning på Museum of Modern Art i New York. Jag var såklart sjukt taggad på att gå men sköt upp det fram tills det var två veckor kvar av utställningen ... och jag insåg att alla biljetter var slutsålda. Jag har varit ledsen över detta och faktiskt inte ens velat gå på MoMa alls då jag varit bitter. Så kommer vi till Toronto, går längs gatan där vi bor och där hittar vi detta ....


.. samma Tim Burton-utställning, men på TiFF i Toronto!


Såhääär glad blev jag då!


Fast lyckan blev kortvarig. Utställningen började den 26:e November. Vi åkte hem den 21:a. Åh!


Såhääääär ledsen blev jag då! Satan i gatan alltså. Någon gång i livet ska jag se denna utställning, så sant som det är sagt!

Update : Läste precis att utställningen kommer att befinna sig i Los Angeles från och med 29:e maj. Gissa vem som är i LA i slutet på maj? (Hint : jag!). Och Malin Esktröm, du följer med mig på denna utställning, bara så att du vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar