torsdag 25 november 2010

Thanksgiving och Black Friday.

Idag var det Thanksgiving. Det är ungefär som jul, fast utan religion och utan presenter. Mat och umgänge, helt enkelt. Och tacksamhet, såklart. Kalkon, gravy, mashed potatoes, pumpkin pie, beer och hela alltet förtärdes och som alla andra högtider så låg man däckad av magkramp där på kvällskvisten. Himla fin dag, hur som helst.

Nu är klockan snart 23 och på några timmar ska jag och Malin åka iväg till köpcentret. Det är ju nämligen Black Friday! Affärerna öppnar 4 på morgonen och har en massa rabatter. Jag behöver inget egentligen, jag vill bara dit för att titta på galna Amerikanare. Förra året dog någon visst under Black Friday. Blev ihjältrampad när dörrarna öppnades. Hjälp!

En annan fin grej var att jag fick spendera tid med min värdmammas lillasyster igen :) Sötaste tjejen! (Förrutom Linnéa Vikström, såklart. Du är alltid min favorittjej!)

Tjejen på bilden är min värdmammas lillasyster. Hon är fyra år och har tankarna på annat håll ibland. Hon kollade på mitt åttaåriga värdbarn, och sedan på mig, varpå hon frågade "Är du hans mormor?". HAHA! Ibland älskar jag barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar