tisdag 16 februari 2010

Alla Hjärtans Dag.

Alla Hjärtans Dag blev som sagt en förträffligt fin dag. Efter att jag och Malin somnat vid halv fem så vaknade vi upp fyra timmar senare av ett väldigt ihärdig väckarklocka. Vi böt om i all hast och begav oss sedan mot Stamford för att kolla när min äldsta värdkille hade hockeymatch. Väl där stötte vi på min värdpappa som kollade på oss och suckade : "ja, är ni här så kan ni ju då tusan inte ha mycket att göra .." Hahaha. Sant som det var sagt. Vi åt bagels, fika och varm choklad till frukost i rinken där vi även bytte våra Valentine's Day-gifts. Av henne fick jag ett kort samt choklad och underbara sockar och av mig fick hon edward-godis och ett presentkort på att bli bjuden på New Moon av mig (detta är väldigt internt). Haha. Vi åkte efter matchen iväg för att göra förjävla (ursäkta svordommen men den var berättigad) bra fynd på Marshalls. Klänning, mjukisbyxor och skjorta. Awsome!

Hämtade upp Cecilia och sedan hämtade vi även upp hennes vän Christoffer (gammal klasskompis) på tågstationen. Mötte upp Harpa på Friendly's där vi åt som om vi aldrig tidigare sett mat. Vi avslutade även med den omtalade glassen som faktiskt var exakt lika god som man trodde! Vi cruisade omkring i Westport/Fairfield och åkte sedan för att släppa av Malin som var tvungen att jobba en stund. Vi andra åkte iväg till Nina's värdföräldrar (Nina var som sagt i Florida) för Spansk Afton. En del av deras släkt var där och vi njöt av god mat och de som hade äran att inte köra njöt även av några glas Sangria. När vi kom dit så fick vi små söta presenter bestående av Lindt-choklad och duschkrämer och då insåg jag verkligen hur mycket jag tycker om dessa människor. Genombra är dom!

Jag smakade mussla för första gången och det var ju i ärlighetens namn riktigt gott. Svårtuggat dock. När klockan blev efter åtta så körde vi tillbaka till Westport och släppte av Christoffer på tågstationen. Hämtade även upp Malin som fått sluta jobba och begav oss till vårat favoritställe - bion. Vi kände att det var ett bra tillfälle att äntligen hinna se Dear John så mätta och belåtna (och trötta) satte vi oss i biosalongen och avslutade Alla Hjärtans Dag gråtandes med ett gäng näsdukar. Det är svårt att se en film efter man läst boken dock. Saker ändras och jag som inte blev överdrivet fast av boken kanske egentligen bara skulle ha sett filmen. Den är skriven av Nicholas Sparks (The Notebook, A Walk To Remember, Messages In A Bottle o.s.v) så gillar du dom så skulle du nog även gilla denna. Småsöt får bli ordet jag använder för den. Sedan var dagen slut och jag insåg hur fint folk jag har lärt känna på denna sida om havet.
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar