onsdag 3 februari 2010

Onsdagsfika.

Inatt har det snöat. Vaknade upp till ett snötäckt Westport och även om det bara var ett tunt lager snö så var det tillräckligt för att skolan skulle bli försenad med två timmar (dom är så rädda att bli stämda ifall bussarna krockar att dom hellre försenare/ställer in skolan). Min sjutimmars arbetsdag blev genast längre men då blir morgondagen slappare istället. Åkte med Malin på gymmet en stund innan en lång lång underbar dusch och slappande i min fåtölj (var just tvungen att kolla upp stavningen på ordet fåtölj. vilket lustigt ord). Jobbade på eftermiddagen och åkte på hockey med de två yngsta grabbarna. Kom hem vid 19.30 och fick sluta en timme tidigare. Dock råkade jag stanna i köket i knappa timmen och prata med värdmor min om diverse saker. Så skönt att kunna prata utan att bli avbruten av tre ettriga pojkar sju gånger i samma mening.

Vid 20.30 kom en ny isländsk tjej vid namn Harpa (sista bilden) hit för att sedan åka vidare med mig mot Fairfield och Las Vetas. Ett gäng fina brudar på ett jättemysigt café kan ju aldrig slå fel en onsdagskväll!

Kom hem för en stund sedan och har precis avnjutit ett glas ginger ale och en chokladpudding och förbereder mig nu för en alldeles för kort natt. Men som Malin skulle ha sagt "man har väl inte åkt till USA för att sova bort tiden heller".









1 kommentar:

  1. Hahha kommer din vän från Lerum/Partille? :D Det är ju typ där jag bor!

    SvaraRadera