tisdag 16 februari 2010

Sjuktisdag och fina kuvert.

Tisdagen har spenderats på tre olika platser. Sängen, fåtöljen och soffan. Har varit så uttråkad att jag inte vetat vart jag skulle ta vägen. Mådde betydligt bättre idag men riktigt 100% kan jag väl inte säga att jag kände mig. Vid fyratiden hörde jag värdfamiljen bege sig ut på äventyr så då intog jag soffan i vardagsrummet med glass och The Bourne Identity (som min värdmor gav min värdfar i alla hjärtans dag present. kul att jag är den som öppnar och ser den först. haha. äh, jag fick faktiskt tillåtelse!). Vid 18.30 kom dom hem och just då kändes det som att allt blev bättre. Vi åt middag och planerade morgondagen. Den kommer att bestå av pulkaåkning, bio och hockeyträning. Att jag har en jobbdag på 13 timmar känns inte ens jobbigt då jag inte varit utanför huset på två dygn. På bordet låg även ett kuvert från äldsta värdkillens bästa kompis mamma. "Thank you for always taking such great care of S. Hope you can use this. Love, A". I kuvertet fanns även ett presentkort på Barnes and Nobles på 25$. Så himla fint! Här om veckan fick jag ett 25$-presentkort på samma ställe av Cecilias värdmor så nu har jag 50$ att spendera på böcker. Fint fint fint! Imorgon kommer städerskorna så nu måste jag för-städa lite. Haha, så tragiskt att mitt rum är så stökigt att jag måste städa innan städerskorna kommer. Nåväl, nu känner jag i alla fall att positiviteten börjar komma tillbaka vilket är underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar