måndag 15 februari 2010

Let's go Rangers, let's go ..

Förra helgen var min vän Malin från Baltimore i Westport för att umgås med mig. Lördagen blev väldigt spontan och underbart rolig. Vi åt frukost och gjorde ett försök att planera dagen. En grej kom vi fram till att vi ville göra : NHL-match. New York Rangers vs New Jersey Devils. Vi frågade värdmor min ifall hon tyckte att det var värt att betala 20 dollar mer för de dyrare biljetterna och hon sa att det kan ju faktiskt vara kul att ha bra platser när man väl är där. I slutet på frukosten kommer min värdmamma fram och lägget 40 dollar på bordet och säger : "ta dom bättre biljetterna!". Åh, ibland är hon så fin. Efter lite strosande med Malin nr2 på Marshalls så gick vi ut och åt lunch innan vi begav oss tillbaka till mitt gula hus. Malin nr1 var tvungen att jobba men jag och Malin nr2 gjorde oss i ordning för vad som skulle bli en lång händelserik kväll.

Vi började med några drinkar uppe i gästrummet innan vi satte oss på tåget mot Grand Central. Hämtade ut biljetterna på 40th street och strosade sedan omkring längs Broadway. Vi insåg att middag behövdes så vi hamnade på ett pizzaställe där vi åt oacceptabelt mycket pizza och kände oss som hemma då den ena människan där inne var konstigare än den andra. Sedan var det dags för Madison Square Garden och hockeymatch. Jag blev pinsamt exalterad så fort jag såg någon med en Lundquist-tröja på sig vilket mycket troligt var hälften av människorna där.

Fem minuer in i matchen började folk att bjuda på öl. Utan minsta baktanke. En öl, let's go Rangers, ha en trevlig dag. Åh vad jag älskar USA. Till vänster om oss satt ett gäng grabbar som var trevliga som tusan och bjöd med oss ut på krogen efter matchen. En vinst med 3-1 och en awsome match av Lundquist var ju värt att fira. Vi hamnade på Brother Jimmys Bbq och det blev Amerikansk pub-premiär för mig. Kvällen fortsatte i den pengasparande stilen med gratis öl och shots och mat och allt vad man kunde tänka sig. Trevlig umgänge och god öl gjorde kvällen legendarisk och sedan hittade vi oss själva på sista tåget tillbaka till Westport. Taxi till huset och sedan lite tjattrande i sängen innan vi somnade tugnt. Tack Malin för en underbart intressant lördag!

Jag trodde att jag hade betydligt fler användbara bilder men tydligen inte. Här kommer i alla fall ett dussin halvsuddiga bilder :












3 kommentarer:

  1. På den översta bilden var du lik Taryn Manning (som bla spelar syrran till Aston Kutcher i "A lot like love" och är med i 8 mile och Crossroads) hihi

    Elin Vii

    SvaraRadera
  2. Åh, förstår du hur mycket jag saknar dig i detta nu? Jävla unge, kom och hälsa på mig??

    SvaraRadera
  3. Saknar dig med :( har ju dock inga huvva pengar! Ska se till å vinna på triss :)

    Elin Vii

    SvaraRadera