onsdag 24 februari 2010

Boston, söndag.

Söndagen bjöd på om möjligt ännu finare väder än lördagen. Vi sov till nio innan vi försökte få ordning på den smärre katastrofen som vi lyckats skapa på hotellerrummet på mindre än 24 timmar. Vi checkade ut och tog bilen till södra delen av Boston för brunch. Vi hamnade på världens sötaste brunch-ställe som hette Francesca's och hade ögongodis som personal och mat som var god som tusan till ett himla billigt pris. Önskar att vi kunde ha sådana ställen här i Westport. Vi strosade omkring en stund för att sedan ta en ofrivillig (men än dock trevlig) sightseeing runt Boston i jakt på en parkering. Besökte ett svindyrt köpcenter och åt salt water taffy i en souveniraffär. Efter lite mer strosande så bestämde vi oss för att bege oss hemåt, fast lustigt nog så kunde vi inte hitta våran bil i det allt för stora parkeringshuset. Efter mycket om och men så fann vi den och lämnade Boston bakom oss med vetskapen om att vi snart skulle återvända. Tack Cecilia, Malin och Siri för bästa tänkbara sällskap denna underbara helg! Jag älskar Boston och jag älskar er.



















2 kommentarer:

  1. Åh, hur smakade salt water taffy? är det lika läskigt som phoebe beskriver det? ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, alltså.. det var inget jag skulle köpa och ha på bion direkt. Men skulle jag få ett enormt sockersug skulle jag absolut kunna äta några. Dock var det ju olika smaker så vissa var ju godare än andra. De var väldigt mastiga dock ..

    SvaraRadera