fredag 19 februari 2010

Let's go to Boston!

Fredagen är här och om mindre än ett halvt dygn sitter jag i en bil fullknökad med fina brudar på väg till Boston! Åh, så himla taggad jag är. Vi ska shoppa, äta god mat, bo på lyxhotell och dricka vin. Och hur kommer det sig att vi väljer att bo på lyxhotell? Ja ni, det råkar helt enkelt vara så att jag har världens bästa värdmamma. Vi började diskutera hotell och jag sa att vi mest troligt skulle bo på ett 3-stjärnigt hotell då vi hittat ett billigt, och så sa jag att vi valde mellan det och ett 4½-stjärnigt som var lite dyrare. Jag nämnde att vissa av oss ville spara pengar så då kändes det mer värt med det mindre lyxiga. "Nämen vet du vad", säger hon då. "Vi gör såhära, jag betalar mellanskillnaden åt dig och dina vänner så att ni kan få bo lite finare". Hur fint är inte det?

Men för att förlänga våran weekend lite så börjar alla vi tjejer med en övernattning i Cecilias tomma hus ikväll. Jag är så gott som färdigpackad (även om jag än en gång insett hur hemskt dålig jag är på packning) och väntar nu på att Malin ska sluta och hämta upp mig. Så att bara så ni vet så kommer ingen uppdatering förrens tidigast söndag natt!

Idag fick jag även ett fullskrivet vykort av fina Jeskan. Skickat ända ifrån Vietnam. Jag får alltid lite hemlängtan när jag får saker 'hemifrån'. Nu är ju Vietnam inte mitt hem, men ni förstår. Åh, Jeskan, skicka över några av dina specialmuffins! Eller ännu bättre, kom hit med dom ...

(Bilden är brutalt stulen från Jessicas facebook)

1 kommentar:

  1. Vad bra att det kom fram :) Nu är jag tillbaks i kalla och vintervita Piteå och ska ta upp det här med att följa bloggar igen ;) Tror nog att du måste skicka mig ett brev eller 2 för att uppdatera mig om de senaste 4 månaderna. KRAM <3

    SvaraRadera