lördag 27 februari 2010

The longest day.

14 timmars arbetsdag med en timmes rast i mitten. Inte. Att. Leka. Med. Värdpappans tåg blev inställt på grund av snö så fick jobba en stund längre än planerat. Det är ju såklart inte lika hårt som ett vanligt jobb men tusan vad slut man blir av att passa ungar. Idag har vi dock sett USA kross Finland i semifinalen i hockey, sett filmen Upp och ätit god middag framför tv'n. Klaga ska man väl inte göra men när värdpappan kom hem vid 20.30 så ville bara hela min kropp och själ ur huset. Åkte till Marshalls med ett gäng tjejer och sedan hamnade vi 8 st (varav sju svenskar) i Malins källare och kollade på Slumdog Millionaire på bioduk. Blev sedan hemskjutsad av min Isländska vän Harpa och som vanligt blev vi kvar i bilen en halvtimme och pratade om allt möjligt. Världens längsta fredag är nu över och jag ska lägga mig och läsa några sidor ur min nya bok. Är hundvakt i helgen då värdfamiljen ska på hockeycup så borde väl försöka ta mig upp i tid (både för att ta hand om hunden och för att passa på att ha huset för mig själv). Tänkte egentligen lägga upp en massa bilder på alla nya grejer jag lyckats slösa pengar på senaste tiden men det får faktiskt vänta. Jag hoppas på att morgondagen blir bra. Det borde den bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar