onsdag 22 december 2010

The Fighter

Dagen gick fort med zumba, hundpromenad och absolut inga vettiga ärenden gjorda. Bjöd över Harpa för att se på film och äta glass istället, vilket jag fann vara betydligen trevligare. På eftermiddagen kom Kajsa och hennes tre värdbarn över på playdate och sedan blev det en tur till hockeyrinken, som alla andra dagar nuförtiden. Men jag ska inte klaga alls. Jag har det himla bra på läktaren med en iPod och en cola light.

När jag slutat åkte jag och brudarna iväg på bio. Spontant blev det filmen The Fighter. Jag skulle läsa om den men kom inte längre än till 'the cast' då jag såg att Mark Wahlberg var med .. Såg även på bilden att den skulle handla om boxning, och i boxning är man ofta utan tröja. Så ja, det säger sig ju självt .. en film med en halvnaken Mark Wahlberg är ju helt klart värt att gå på även om filmen är dålig, så vi gjorde oss bekväma med mysbyxor och jordens största popcorn ..



.. och vet ni? Filmen var alldeles förträfflig. Jätte jätte jätte bra var den faktiskt. En sjukligt mager Christian Bale (att han spelade JumJum i MioMinMio har jag dock svårt att få ur huvudet) som en knarkande fd boxningsproffs och Amy Adams som rappkäftig bartender. Score, säger jag bara. Älskade varje sekund av filmen och att den är baserad på en sann historia gör den ju ännu bättre. Och, för en gångs skull hann jag vara först med att säga "Dibs!", så Mark Wahlberg är min. Wiho! Men på riktigt, gå och se filmen!

1 kommentar:

  1. Jag har faktiskt läst om denna film att den ska vara hur bra som helst, och att Christian fick verkligen magra ihop sig för filmen! Ja att han spelar JumJum är ju himla konstigt måste jag hålla med om :)

    Btw Jenny, så har jag blottat min bakdel för alla jag känner! ;) haha!Det kanske har råkat gå förbi någon okänt ansikte, vem vet? :P Jag tycker det är nyttigt att få visa vad man har att erbjuda ;P Håller du inte med?

    Jenny, du får ha en god jul! :D

    / Carin

    SvaraRadera