tisdag 7 december 2010

Hundpassning - Söndag.

Att vakna upp på Söndagen var om möjligt ännu jobbigare än Lördagen. Med en baksmälla som hette duga gick jag ner till köket och började småstäda allt från gårdagen. Hur fem brudar kan stöka ner så mycket är beyond me. Nåväl, brudarna vaknade upp en efter en och hjälpte till (förutom Malin såklart, hon satte sig och såg tv. Det är en outtalad regel att Malin aldrig behöver hjälpa till att städa .. varför det är så vet jag inte. Kanske för att hon är den enda som är 21 och kan fixa alkohol? Ge och ta, som man säger, haha.) innan vi bestämde oss för att laga frukost. Jag och Harpa var kockar medan vi skickade iväg Malin och Kajsa för att handla diet coke. In genom dörren kommer dom med 4 liter diet coke och en påse ostkrokar. Aldrig har de varit så älskade som just då!


Så förutom diet coke och ostbågar blev det bagels, scrambled eggs och bacon. Och godis, såklart. Vi damp ner i soffan och tog oss ta mig tusan aldrig upp igen. Vi lurade Harpa att missa sitt möte så vi kunde se ännu mera What I Like About You.

Glögg och pepparkakor till efterätt!

Vid tretiden, dvs alldeles för sent, tog vi oss äntligen från soffan för att bege oss på Svenskt Julparty.

Vi hade lovat våran kontaktperson att hjälpa till med inträde samt leka lite med barnen, och i gengäld fick vi julmat och presenter. Dock så var det en himla massa människor som inte dök upp med julmat, så det fick beställas pizza istället. Men vad tusan gör det? Pizza på jul är nog nya grejen!

Efteråt begav vi oss tillbaka till mitt hus för att mötas av min värdfamilj som kommit hem från turneringen. Jag var fri från hund! Vi var dock för trött (och fortfarande bakis) för att ta oss någonstans så vi låg ute i ladan och kollade på de sista avsnitten av What I Like About You (så tragiskt snabbt vi såg den säsongen ..) och sedan blev det lite tv-zappande till midnatt. Harpa låg mest och sov men jag och Malin skrattade ihjäl oss och åt godis som tusan. Finaste helgen var mitt i allt över och jag insåg än en gång hur jävla bra mina vänner är. 81 dagar ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar