måndag 6 december 2010

Hundpassning - Fredag.

I fredags så tog min värdpappa hand om hunden på morgonen så jag kunde sova till 9 innan jag hämtade nannyn vid tåget. Nannyn tog hand om hunden hela dagen så jag kunde bege mig till Harpa för att laga hemmagjorda quesadillas och glo på tv. Score! Vi har planerat att laga quesadillas sedan i mitten av Augusti (såklart INTE bara för att Nick Jonas sjunger om hemmagjorda quesadillas i en sång .. absolut inte .. det vore ju jättetöntigt ...) men det har liksom aldrig blivit av. Men denna fredagen skedde det!



Kom in i Harpas rum och möttes av totalt iPod-nördande och "just give me a minute". Är man inne i sitt spel så är man ..

Jag lekte mästerkock och kryddade 'efter behag', som farbror Melker skulle ha gjort.


Vi tyckte att det kändes töntigt att kolla upp recept, så vi hittade på lite egna ingredienser.


Mästerverk! Om nom nom, mums, jabadabbadooo .. Gott, helt enkelt!


Ett av bröden blev lite hårt, så vi var rebelliska mot citatet 'lek inte med maten' och kastade frisbee med det istället!


Sedan lekte jag med Harpas värdmammas iPad ! Sjukt coola grejer. Om det inte vore för att jag är fattig, oteknisk och alltid tappar saker i golvet skulle jag också köpa en!


Jag var Amerikans och hade skorna på mig inomhus. Inte jättebekvämt, men praktiskt när man ska hem. Vi zappade runt bland tv-kanalerna och fastnade av en slump framför What I Like About You. Har sett serien några ggr men inte riktigt fastnad. Avsnittet var hur som haver himla roligt så på vägen hem åkte jag och hyrde säsong 1 samt köpte svindyr men förjävla god choklad.

Efter en promenad med hunden och lite matlagning så dök Harpa upp. Tacopaj och What I Like About You blev kvällens underhållning.

Jag satt och var småexalterad över att få prova guacamole för första gången. Det var ju gott för tusan!

Ungefär det onyttigaste man kan äta, men så sjukligt gott. Vi såg en sisådära 8 avsnitt (och spelade Smurf Village samtidigt) innan vi bestämde oss för att sova.

Hunden innan läggdags. Här var hon söt. 05.47 (dvs några timmar senare) när hon väckte oss genom att slicka på oss var hon inte riktigt lika söt ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar