söndag 26 december 2010

Unbearable lightness.

Ikväll läste jag ut min bok som jag påbörjade häromdagen. Portia De Rossis självbiografi 'Unbearable Lightness'. Satt och småsnyftade i soffan sista 45 sidorna, och känslor brukar ju betyda att en bok är bra. Hon gick igenom så himla mycket i boken som man tänker på, men inte riktigt förstår. Visst, mestadels handlade den om hennes anorexi samt det faktum att hon är gay, men boken var så himla mycket mer än det också. Nu är jag helt spaced out i tankar om vad jag ska göra med resten av mitt liv. Klockan är ju dock snart ett så jag tror att jag tar med mig dom tankarna till sängen istället. Får ni chans att läsa boken - ta den. Och ge inte upp. Början må verka seg om man inte bryr sig om hennes ätstörningar, men hon knyter ihop boken så himla bra i epilogen att man får en helt annan syn på vissa saker. Med detta inlägg säger jag godnatt. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar