måndag 20 december 2010

Stress och strejk och andra ord på S.

Ibland när jag blir stressad så strejkar jag istället. Idag har jag dock gjort en himla massa vettiga saker, fast då sitter jag även här med magont på grund av stress. Listor hit och listor dit, och dom blir ju ta mig tusan bara längre. Imorgon ska jag under min ledighet mitt på dagen hinna med en timme på gymmet, dusch, långpromenad med hunden, köpa julklappar, byta grejer på sportaffären, köpa saker till Schweiz, städa, börja packa .. Nej, nu strejkar jag på riktigt. Klockan är 21.50 (Malin, du blir bara mer och mer ägd!) och nu går jag till sängs. Min kropp orkar inte mer med stress för idag. Ska lägga mig i min säng och somna till låten nedan. Utan tvekan finast just nu!

2 kommentarer:

  1. Välfärdsproblem... ja,jag vet. Är likadan själv men ibland får man stanna upp och tänka efter vad som är viktigast.
    Med flera sjuka personer i vår närhet så får man lite perspektiv.

    Ta et lugnt, ta ett.....nånting du gillar.

    Puss och Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, I-landsproblem är bästa jag vet!

    Nej, du har rätt. Det är bara tönterier! (Nu var det ingen signatur på denna kommentar men jag kan inte tänka mig att någon annan än min mamma skriver "Puss och Kram", så jag antar att det är du!). Du har så sjukt rätt. Antingen får smågrabbarna en kass julklapp, jag får köpa lite saker jag glömt där borta i Schweiz eller skippa sommarjobbsansökningarna för nu. Det löser sig, sa han som sket i badkaret. Nu ska jag iväg på gymmet och vara ostressad! Tack mamma.

    Och hälsa moster och ragne så himla mycket. Hoppas att allt går bra med strålning och operationer ..

    SvaraRadera