onsdag 29 december 2010

Hela långa veckan ut ..

Dagarna flyter ihop till en enda röra. Det enda jag gör är att sova, äta, åka skidor, dricka öl, sitta vid datorn och gå på promenad .. Här är iaf några ord och bilder från de senaste tre dagarna.

Måndag (tror jag) : Lång sovmorgon, promenad uppför berget, promenad hem, promenad till centrum, öl på en pub, middag, några timmar vid datorn, sömn ..

Tisdag : Sovmorgon, skidåkning, pussel, middag, pussel ... egentligen krogen men nej : pussel .. dator och sedan lite mer pussel till efter tre på natten.

Onsdag, dvs idag : Farmorn och farfarn tog ungarna till skidbacken, mina värdföräldrar gick ut på lunch med några vänner och jag fick eftermiddagen för mig själv! Helt underbart. Började på verandan med att sola i linne och läsa Jane Eyre. Det var ju nämligen 10 plusgrader idag. GAH! Sedan tog jag en promenad ner till centrum, köpte vykort, satt mig på en pub och drack öl och skrev, när det var klart så läste jag min bok någon timme och drack mera öl. Tacos-middag blev det innan mina
värdföräldrar hade en middags-grej de var tvungna att gå på, så jag spenderade kvällen med mina grabbar. Jag drack rödvin och de kollade på film. Ungefär världens bästa jobb! Glass och lite (hiskeligt många) youtube-videos senare somnade dom äntligen och här sitter jag nu .. Världens finaste värdbarn ligger och sover på madrasserna brevid och nu ska jag nog också lägga mig snart. Vi får se om morgondagen bjuder på skidåkning eller öldrickande .. eller båda ..
















3 kommentarer:

  1. Låter inte så dumt ! Kul att skypa med dig och värdbarnen igår.

    Kram från oss alla härhemma !

    SvaraRadera
  2. Jag vill SÅ också fara på skidsemester till Schweiz ! FABULOUS ! Så himla vackra berg !

    SvaraRadera
  3. Mor och far : Detsamma. Grabbarna var lite hyper då vi precis kollat på 20 000 youtube-videos med talande hundar, chimpanser som petar sig i rumpan och andra mogna saker. Och ja, jag skrattade minst lika mycket som barnen.

    Stina : Det borde du! Liksom, jag har inte ens fördelarna på min sida. Jag 'jobbar', har inga kompisar och är inte direkt skidintresserad. Ändå ääälskar jag det! Seriöst, utsikten är så häpnadsväckande ibland att jag bara stannar hur länge som helst och kollar. Och ja, att man dessutom får betalt för att vara här känns ju rääätt OK ;) Hur är Sverige i dessa dagar? Är du i Umeå?

    SvaraRadera