söndag 26 december 2010

Schweiz, Söndag.

Sov till strax innan nio, satt en stund och kollade ut genom sovrumsfönstret och njöt av tystnaden då alla andra sov. Några minuter senare vaknade såklart hela huset, men jag fick några minuter för mig själv och det räckte. Var redo för en ny dag!

Några timmars strosande i huset som fördrevs med att spela spel och sådana saker, innan det blev dags att testa skidbackarna i Schweiz! Jag som inte har åkt slalom på många många år (och det var ju en lögn för inte ens då åkte jag slalom, jag var ju en sådan där lam jäkel som åkte snowblades istället) var så nervös att jag kunde dö! Men vet ni vad? Det gick faktiskt över förväntan!! Jag hängde med mest hela tiden och även om jag trodde att jag skulle frysa till döds där i slutet så hade jag ärligt talat himla roligt! (Även om den varma chokladen mest troligt var det bästa med dagen!)

Efter några timmars skidåkande blev det hemfärd och uppvärmning. Sedan fick jag någon knäpp grej för mig att jag skulle ut och springa. 1. Att det var -12 visste jag inte, så jag har hostat resten av kvällen. 2. Man måste inse att springer man nedför ett berg måste man någon gång springa uppför också. Holy shit, alltså. Trots att det var en himla kort springtur trodde jag att jag skulle dö! Efteråt blev det en varm dusch och go-middag med julmatsrester. Det blev öl och snapsvisor idag också, men till min egen förvåning så körde jag barnens stil med cola light i snapsglasen. Fin dag, hur som haver!

Utsiken från skibackarna finns inte med på bild, men det kommer nog någon dag. Det var helt magnifikt och ibland glömde jag bort att svänga för att jag var så upptagen med att titta på utsikten. Den slår nästan allt jag tidigare sett. Åh, Schweiz <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar