måndag 13 december 2010

Massa kräk och underbara vänner.

Började dagen med en spyende (är det ett ord?) värdmamma. Värdpappan kom hem efter lunch på grund av sjukdom och på eftermiddagen fick jag lov att hämta 11åringen i skolan då han mådde illa som tusan. Ja, mina kära vänner, det går kräksjuka! Sjuåringen hade det förra veckan och åttaåringen med. Så so far är det bara jag kvar! Detta hände förra året med, exakt den här tiden, och då fick jag det aldrig. Jag har ju dock en tendens att aldrig riktigt få magsjuka så jag spyr, utan att istället må dåligt en lång tid med alla möjliga symptom. Just nu sitter jag har med magont, huvudvärk och säkerligen en lågt sjudande feber. Men, klockan är 20.46 och jag ska gå och lägga mig så att jag är frisk imorgon. För tjejer, hur är det nu vi brukar säga : "When I'm sick I just stop being sick and be awesome instead!".

På tal om awesome.. Jag vet att jag har blivit så himla cheesy sedan jag kom till Amerika, men det är sådant man får stå ut med. Men fan så jävla bra mina vänner är, på alla sätt och vis. Att få paket från Sverige med skumtomtar, julkort och ett fint brev gör att det just för tillfället inte känns så himla jobbigt att åka tillbaka till Sverige om några månader. Men sedan att jag lyckats hitta så himla underbara vänner här är beyond me. På riktigt. Jag tror inte att folk förstår vilka människor det är jag umgås med på denna sidan av jordklotet. Det faktum att jag har telefonfobi är ju rätt känt, men att en vän som också har telfonfobi plockar upp telefonen och ringer ett jobbigt samtal åt en utan att man bett om det, ja fy fan, det är fina grejer. Vänner som ställer in dejter för att vi andra vill se på film. Vänner som erbjuder en att köra 30 minuter för att köpa en blåbärsmuffins åt en när man ligger sjuk i sängen. Vänner som i smyger iväg från en i affärer och köper söta presenter som de sedan gömmer tills vi kommer ut till bilen .. Jag finner inga ord. Jag älskar er, era jäkla töntar!




Och i ettårspresent fick jag en mugg med mitt favoritcitat på av Malin. Så himla himla fin. Denna ska jag dricka varm choklad ur hela vintern lång!



Såja, nu har jag varit sentimental nog så nu ska jag bege mig i säng. Hoppas eran Lucia var fin med mycket snö och pepparkakor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar