söndag 19 december 2010

Världens längsta fjärde advent inlägg.

Ja vet ni vad? Ibland är ju Söndagar ungefär det bästa som finns. Ledighet, för det första! Idag var det dessutom fjärde advent, så vi firade för fulla muggar. Tog en lång sovmorgon, hasade mig ur sängen och tog mig till Kajsa för att se slutet på handbollsfinalen. Hämtade upp Malin och mitt i allt var vi (väldigt oplanerat) på väg till IKEA. Gott och som vanligt jävligt ovärd (fast underbart rolig) tripp med skönsång och konstiga samtalsämnen.

Sedan vid femtiden började julfirandet. Jag, Malin, Harpa och Kajsa firade som aldrig förr. Mat/socker-koman började komma redan efter en kvart då vi ätit halva paradisasken .. Sedan blev det dags för julklappsutdelning. Som vanligt insåg jag hur jävla tur jag haft med vänner här borta, då jag fick sjukligt fina julklappar! Ett Glee-pussel (jag är ju både glee-nörd och pussel-nörd!), en sorts godis som jag jämt tjatar om samt en Paulo Coelho-kalender vid namn "Wisdom". Paulo är en av mina absolut favoritförfattare och jag har velat ha kalendern så himla länge! Tack tack tack!!!



Vi gjorde så att vi köpte presenter tillsammans till varandra. Så till Kajsa köpte Jag, Malin och Harpa ett par fluffy-pants med smurfar på (då hon är den enda i gänget som inte har fluffy-pants, samt var den som startade besattheten med Smurf's Village). Vi gav henne även godis samt en 'blankie', dvs snuttefilt. Både för att hon i ett tidigare samtal sagt att hon ville ha en, men även för att hon är yngst av oss. (Även om det är svårt att tro när Malin finns i gänget ....)


Till Harpa gick vi all in och köpte två fiskar! Ja, lite dumma i huvudet är vi ju, men det var roligt. Hon har alltid velat ha en fisk så vi köpte två till henne. Demi och Selena heter dom! Hon fick även fisk-tillbehör och godis, såklart. Dom bor över natten hos Kajsa, men imorgon ska vi försöka få dom till Wilton där Harpa bor. Åh, så fina dom är. Känns som våra små bäbisar ..


Jag och Kajsa med några av våra presenter. Glada brudar!


Malin fick flest presenter. Det är så himla svårt att behärska sig när man ska köpa presenter till Malin .. Såklart blev det mest sarkastiska saker, men hon blir ju så himla glad för allt så det är roligt. Hon fick suddgummin i form av skräpmat, en stor påse med Wizards of Waverly Place-godis, Rainbow Nerds, en Hannah Montana-klocka .. och en påse Dorritos + en sexig bild på Demi Lovato. Det sistnämnda är ett jätteinternt skämt som kom till efter en opassande kommentar av mig i höstas, men Malin dog av skratt och var väldigt tacksam för presenterna. Sedan fick hon en till sak, som jag, Kajsa och Harpa har arbetat hårt med. Nämligen en film! Vi spelade in en väldigt personlig och oerhört ful film åt Malin som hon älskade! Ibland är de bästa presenterna gratis ..



Knäckbak! Knäckformar finns ju inte i detta landet så vi fick ta mini-muffinsformar som ju funkade jättebra .. tills vi skulle äta knäcken. Pappret fastnade och gick inte alls att få lös! Men kan det stoppa oss? Nej för tusan, "har man lagat knäck ska man äta knäck", så vi åt dom helt enkelt med papper på. 'Bra för matsmältningen', var det någon som sa ..



Påkommen med att tjuvsmaka?

"Och folk undrar varför vi inte har pojkvänner?" HAHA!


Kajsa koncentrerar sig som tusan ..












Det blev knäckbak, micro-kola, två besök på affären, guacamole, sex liter cola light, julmusik, you-tubande, skrattattacker, sjungande och sedan sjönk alla in i en mat-koma på Kajsas säng. Att vi aldrig lär oss .. Vi åkte till slut hem med världens magknip och ett illamående som hette duga. Men så sjukt jäkla värt det!

Just ja, vi övade även på dans! I någon av våra konversationer så började vi prata om vem vi skulle ha varit i filmen 'Mean Girls'. Efter det tyckte vi att det vore himla ironiskt och roligt om vi skulle spela in dansen till "Jingle Bell Rocks". Nu saknas bara lite finslipning av movesen, en röd lack-kjol, det fasta handslaget på innerlåren, en cd-spelare samt vältränade kroppar. Kanske vi är klara vid julen 2018??




När alla kommit hem satt vi på msn/facebook och några av de mest bisarra konversationerna någonsin startade. Jag har suttit här och skrattat konstant i två timmar åt bild-länkar, sjuka kommentarer och bisarra citat. Malin, Kajsa och Harpa .. tack för en underbar dag/kväll och tack för att ni har lika sjuk humor som jag!

1 kommentar:

  1. Världens längsta inlägg? :) Lat som jag är orkade jag ju inte läsa allt... men måste säga att jag älskar tjejen 1:07! :D Puss på dig sötpaj!!
    //Vikkevire

    SvaraRadera