fredag 3 december 2010

Fin-Torsdag!

Idag kring fyratiden åkte min värdmamma och grabbarna iväg till upstate New York. Så mitt i allt var huset tomt, förutom mig och hunden då såklart. Vi gick ut på en promenad i kylan innan jag gjorde mig komfortabel i soffan med mjukisbyxor och en tallrik pasta framför filmen A River Runs Through It.


En elvaårig Joseph Gordon-Levitt och en Brad Pitt som 20+'are (29, men ändå!), kan det ens bli dåligt? Himla fin film, om än den inte nådde upp till förväntningarna. Men hängslen, käkben att döda för och pojkar i stiliga skor gjorde den mer än värd att titta på ..



Precis när filmen var slut dök Malin och Harpa upp för Grey's Anatomy-kväll. "Jag har haft en jobbig dag, vart tusan är godisburken?" var Malins första citat. Så det blev en hel del godis/popcorn-ätande, cola light-drickande, tv tittande och skrattande. Grey's var otroligt bra och att det är upphåll i mer än en månad gör mig mycket frustrerad. Pinsamt frustrerad, om jag ska vara ärlig. Men det lär nog gå fort, tiden verkar göra det nuförtiden ..


Och tidigare idag bestämde jag mig för att ta bort the Smurf's Village från min iPod. För er som inte vet vad det är så är det ungefär som the Sims, fast med smurfar. Och mycket mer stressande. Du odlar grönsaker och måste komma ihåg när dom är färdigodlade, för annars ruttnar dom. Nu sitter jag till exempel här och klockan är nästan ett på natten, men mina 'morötter' är klara på två timmar. Uh, mycket irriterande! Mitt beslut om att ta spelet gick uppenbarligen inte särskilt bra. Men, jag tror dock att jag måste. Det är ett stressmoment som absolut inte behövs i mitt liv just nu. Nåväl, vi får väl se hur det blir med den saken.

Nu ska jag sova. Inte för att jag behöver, egentligen, men för att jag vill. Enda jag har att göra imorgon är att hämta/släppa av nannyn på tågstationen, annars är jag ledig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar