måndag 4 januari 2010

2009, januari till april.

Jag tänkte göra en liten sammanfattning av år 2009. Börjar jobba snart så detta inlägg får handla om januari till april. 2009 var ju ta mig tusan ett riktigt fint år, om man tänker efter.

Januari.
Januari började på det underbaraste sättet man kan tänka sig. Jag, tre vänner och två handledare från Kutur&Fritid åkte till Göteborg för att gå på artistgalan samt P3-guld. Att hela kalaset var gratis gjorde det ju ännu snäppet bättre.

Annars satt vi på pubar och drack öl eller åt obeskrivligt god pasta på italienska restauranger.

Innan P3-Guld hade vi biljetter till minglet. Där gick vi omkring och drack sjuhimla många glas champagne och fnissade varje gång vi såg en kändis. Åh, så lycklig jag var just då.

Efter artistgalan som vi var på dagen innan P3-Guld så fick man goodiebags med små mp3's fylld med musik. En av låtarna blev mina nya favoritlåt som jag lyssnade på säkert 25 gånger om dagen hela januari. Adrian Modiggård - Julie Brown.



Slutet på januari kom och jag var sjuk som tusan så jag såg hela serien av Ebba och Didrik i sträck. Så himla fint.


Februari.
Februari kom och kom gjorde även två fina tjejer från södra sverige, nämligen Anni och Kajsa. Vi åkte spark, var på vinkväll hos julia och såg massa fina filmer.

En bit in i mörka februari så livade jag och tjejerna upp det hela med en 70/80-talsfest.

Jag och Elin flög över molnen för att landa i ett sommarvarmt Lissabon.

Vi bodde på ett skabbmysigt hostel där värdinnan bjöd på vin och det oftast var slut varmvatten.

Dagarna spenderades antingen i mysiga parker med tidningar och kinderägg eller i affärer.

Fast sedan gjorde vi ju också det vi var där för att göra, nämligen åka till en barnby och fota till vårat projektarbete.

På kvällarna drack vi vin för 9kr flaskan och åt ostbricka med våra nyfunna vänner. När det blev natt och jag stod i badrummet och borstade tänderna kom värdinnan och drog med mig och folket på en brasiliask pub mitt i ingenstans. Vi drack caipirinha natten lång och dansade tills fötterna värkte.


Mars.
Februari blev mars och fina Julia blev 19. Broder Daniel på gitarr kan ju vara det finaste som finns.

En snöig marsnatt hämtade jag upp min vän Linda från tåget. Ända från Lidköping hade hon åkt för att hälsa på mig. Vi såg franska filmer, gick ut och dansade, drack te ur krokodilmuggar och handlade onödiga saker på stan.

Sedan fick våran hund valpar. Sju stycken för att vara exakt. Dom rymdes i handflatan och i mars sov dom mes hela tiden.


April.
Jag och min klass + några till åkte till London några dagar.

Här ligger Elin och vilar i Hyde Park. Det gjorde vi rätt ofta.

.. annars så strosade vi omkring i Notting Hill en solig lördag och spenderade buntar med pengar och åt god mat på en mysig pub.

På kvällarna gick vi ut och dansade på mer eller mindre bra klubbar. Detta var en extra fin resa av en anledning, nämligen att jag lärde känna finaste Sanna. Tänk så annorlunda mitt liv varit om jag inte hade åkt till London.

Vi kom hem till ett kallt Piteå men som tur var hade Marit Bergman konsert några mil bort så dit åkte jag, Sanna och Linnea för att avnjuta 2 timmars perfektion.



I april inhandlades även klänningen som senare blev min stundklännig. Det var ju för kallt att ha den utomhus i april men mest varje dag studsade jag omkring med den i mitt rum.




I slutet av April så knackade en viss Annika Marklund (Liza Marklunds dotter) på min dörr. Då hon är min favoritkrönikör och favoritbloggare så gjorde det så himla ont att jag var på jobbet just då. Som tur är så fick jag träffa henne senare, men inte i april, så vi lämnar det för just nu.


Och poff så har vi gått igenom fyra månader av 2009. Det var så himla mycket som inte rymdes, men detta får räcka för nu. Alla filmmaraton med Elin, vinkvällar hos Julia, bullbakningar hos Sandra och sådant minns jag ändå i hjärtat, och det är ju det som räknas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar