söndag 17 januari 2010

Om lego, kinamat och nymålade naglar.

Vaknade innan väckaren denna lördagsmorgon. Drog på mig träningsgrejerna och åkte iväg på gymmet en stund. Dock så blev det nog det lataste passet någonsin då mina ben totalstrejkade och gymmet var proppfullt med folk som tog alla löpbanden. Åkte hem, tog en dusch och åkte sedan iväg till Cecilia för att möta upp henne och Nina. Vi tog oss en lång promenad i det fina soliga vädret och hamnade till slut på Panera Bread (var annars?) för en hederlig caesarsallad. Vi traskade tillbaka och anlände till huset nästan fyra timmar efter att vi lämnat det. En fin och ovanligt opengaslösande lördag helt enkelt. Jobbade sedan 18 - 00 så jag och grabbarna beställde kinamat och byggde med lego innan de skulle vara i säng klockan 20. Fyra timmar kvar för mig att ligga i soffan och få betalt för det. Värdföräldrarna kom nyss hem och jag ska precis lägga mig för att hinna få en måttligt lång natt innan Zumbapasset på gymmet imorgon vid 9.45. Vet ännu inte om jag jobbar 13-15 eller 18-20 imorgon och personligen så hoppas jag på det tidigare passet. Nu ska jag och mina tragiskt fula nymålade naglar (hur tusan ska man kunna måla med vänster hand? fullt omöjligt ju) lägga mig och läsa några sidor ur Dear John innan vi somnar. På måndag morgon börjar min och Cecilias "Inte slösa en enda dollar mellan måndag morgon och fredag kväll"-vecka. Vi får väl se hur det går ..











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar