onsdag 13 januari 2010

Tyra Banks Show, what a memory.

12. Gå på Tyra Banks Show.

Check check check! Jag, Cecilia och Malin åkte in till New York tidigare än vad som är humant på en ledig dag, tog sedan en gul taxi ner till 26th street och väntade på att få komma in till Tyra Banks Show. Allt gick bara fint och kläderna accepterades och vi stod med på listan. Efter lite information så fick vi till slut komma in i studion där vi fick galet bra platset bara meter ifrån självaste värdinnan. En stund senare kom hon in ; och oh my, vilken vacker kvinna. Hon såg ut precis som på tv och bilder och man ville bara ha sin kamera med sig (men det fick man ju såklart inte).

Sedan så började programmet. Jag har aldrig i mitt liv klappat och haft ett så stort leénde på läpparna under en sådan lång tid. Det ingick ju i att vara publik. Innan vi gick in sa informationskillen "kom ihåg att vi älskar känslor. gråt eller skrik gärna", haha. Vi stod där i sann talkshowanda och dansade och klappade och skrattade i våra högklackade skor. Ibland glömde man liksom bort vart man var, men sedan kollade man upp och insåg att man satt bara några meter ifrån självaste Tyra Banks. Och vad handlade programmet om? Ja ni, det var om bantning och om vänner som hatade sina vänners kläder. Sedan kom det in manliga bodybuilders i minikalsonger och poserade lite. Det hela var väldigt talkshowaktigt och skyltar hölls upp när man skulle appådera. Och ni vet alla puckade frågor som folk i publiken frågar? Dom kommer producenterna på! Eller, ibland får man komma på egna frågor. Det kom en kvinna och frågade om vi ville ställa någon fråga om leggins, boots eller mammabyxor. Jag hade nog i ärlighetens namn inte kunnat komma på en fråga om dessa ämnen om det så hade gällt mitt liv.

Och som svenskar så fick vi ju lite uppmärksamhet också. Eller ja, rättare sagt Cecilia. Fast egentligen var det nog inte på grund av nationaliteten, utan snarare saknaden av taktkänsla. Vi stod där i publiken och dansade och så kollar en av producenterna (snarare underhållaren) på Cecilia och ber henne att shaka loss. Sedan frågar han "vart är ni från?". Sverige svarar vi, av uppenbara skäl. Då kollar han på Cecilia och säger "jaha, är det därför du inte har någon taktkänsla?". Haha!

Efter Tyra så stannade vi i New York en stund för lunch och försök till shopping. När vi insåg att alla våra inköp innehöll socker begav vi oss tillbaka till Westport för att äta middag och prata strunt en stund. En himla fin tisdag med himla fina brudar i en hima fin stad!

(Ps : Punkt nummer 7 på min USA-lista är ju att se en kändis. Borde jag pricka av den också, för jag har ju faktiskt sett Tyra Banks på väldigt nära håll?)


1 kommentar:

  1. Åh, riktigt grymt! Så himla kul att ni for dit! Får en bild framför mig hur du skrattar och klappar som du alltid gör :D

    Elin Vii

    SvaraRadera