måndag 25 januari 2010

Om sjukdomar och evighetsapotek.

Veckan började med två himla sjuka grabbar. När jag fått iväg äldsta killen till skolan bar det av med de två yngre till barnsjukhuset (eller vad tusan det nu då heter på svenska). Fick frågan om det var mina pojkar. Dom är 6 och 8 år, och jag är 19 och ser inte en dag äldre ut. Snacka om att få barn i tidig ålder .. Väl där visade det sig att mellankillen bara har en grav förkylning medan lillkillen har Bronchitis vilket jag uppfattade var ungefär som en inflammation i lungorna. Fick en himla massa recept på mediciner så när jag släppt av grabbarna och nannyn hemma i huset så åkte jag vidare till CVS (apoteket). Där spenderade jag ganska precis 1 timme och 45 minuter med ett försäkringskort som inte ville fungera och en receptionist som var den långsammaste någonsin. Hade kontakt med min värdmor över telefon och till slut gav vi upp så jag köpte den viktigaste av medicinerna och lämnade de andra där så skulle vi lösa det senare. Sammanlagt kommer min 6.5 timmarsdag ha utökats till 10.5 timmar, men känner jag min värdmor rätt så kommer jag att bli ersatt så det räcker och blir över. Nu har jag 45 minuter innan jag börjar jobba igen så jag ska sitta här och njuta av tystnaden med en cola light. Imorgon har jag fått morgonen ledig så börjar först klockan 15.00. Hur kul känns det då med skola 9.30? Inte vidare. Men som sagt så är det svårt att vara negativ på måndagar, det är ju faktiskt nya avsnitt av både How I Met Your Mother och The Big Bang Theory. Fint!

Igår på Marshalls så hittade jag och Malin en tröja med 6 st X före L:et. Dvs XXXXXXL. Så himla Amerikanskt att jag nästan ville köpa den. Men jag hade redan slösat en hel bunt med pengar så jag avstod. Ska dock visa er sakerna jag köpt de senaste dagarna när jag har tid. Älskar dom!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar