lördag 16 januari 2010

Fredag natt.

Mitt i allt så var det fredag - igen. Veckorna bara flyger förbi. Efter lite jobb på morgonen så gick jag och la mig igen. Egentligen inte för att jag var trött, utan bara för att jag visste att jag skulle somna under kvällens bio om jag inte tog en liten powernap. Den såkallade powernapen blev fyra timmar lång så under dagen gjordes inte mycket alls. Hann en liten stund på gymmet. Jobbade igen på eftermiddag och det gick himla bra, sedan fick jag även sluta 19.10 istället för 20.30. Tog den tiden till att åka på gymmet en liten stund till innan jag åkte iväg för att möta upp Cecilia och Nina. Vi satt en stund på Barnes and Noble innan vi begav oss på bio. Precis innan bion, ungefär 22.30 så kollade jag på termometern och den visade 41 Farenheit. Det är alltså 5 plusgrader. En kväll i mitten på januari. Så himla skönt ! Filmen var bra och jag mådde fysiskt dåligt i 2 timmar och 15 minuter. Barnmord och läskiga saker. Men fotot var förtjusande och Rachel Weisz var enastående som alltid.

Dock så måste jag ju bara få säga att jag kanske har världens finaste världbarn. Jag frågade min sexåring vad han gjorde varpå jag fick svaret "Du vet väl att det har varit en jordbävning på Haiti? Jag räknar alla mina pengar så att jag kan ge bort dem till dem ..". Åh, hur gulligt är inte det? Jag bidrog med 5 månaders myntsparande till hans samling. Blev en stor påse. Annars har jag anmält mig till volontärjobb gällande Haiti-krisen. Vi får se om det blir något jobb ..

Nu ska jag dock lägga mig i sängen och mysa framför nya The Mentalist. Egentligen borde jag sova då jag ska upp tidigt imorgon. Gym och sedan lunch på Panera Bread med Nina och Cecilia. Fin start på en lördag. Sov gott!

2 kommentarer:

  1. VAAAAA!!!!! Du får femtio spänn om du fixar hennes autograf åt mig! Jag vill att det ska stå "Tack för att du hjälpte mig att besegra den där onda draken, Ida! Love Sabrina (undercovername: Melissa Joan Hart)" Fast på engelska då!

    SvaraRadera
  2. HAHA! Frågan är ju om det är värt besväret för femtio kr. Fast then again, hellre ökänd än okänd, right? ;) Får hoppas att jag träffar på henne. Funderar på att kidnappa en unge så att jag kan gå på babygympa på torsdagar ;)

    SvaraRadera