fredag 1 januari 2010

Varning för ett långt flygplatsskrivet inlägg.

Det har varit brutalt dåligt med blogguppdateringar under min Sverige-visit. Dock tyder det väl kanske på att jag varit iväg på äventyr, och det är ju bra, inte sant? Nu sitter jag på Arlanda och väntar på att mitt flyg ska avgå - om nio timmar. Tur för mig så har jag svindyr fanta från SevenEleven och de sista sex avsnitten av The Big Bang Theory att underhålla mig med.

De sista dagarna i Sverige har jag spenderat med att spela pinsamt mycket Geni, fått tillbaka min älskade kamera, fikat med en bunt fina människor, kramats, svarat på frågan 'hur trivs du i usa?' så många gånger att det inte går att räkna, sett the big bang theory, delat säng med Julia, blivit bjuden på lunch av bror, sett del två av Stieg Larsson-triologin (min plan var att även hinna se del tre, men tidsplanering är inte en av mina talanger), packat, varit på tequila-måndag och välkomnat det nya året. Och mer saker såklart, men jag har blivit så van att alltid kunna kolla i bloggen vad jag gjort dagen innan att mitt minne börjat blekna en aning. Tragiskt men sant.

Om nio timmar sätter jag mig på planet som ska ta mig tillbaka till Westport och mitt andra hem. Känslorna är delade men mest lutar det åt lycka. Lite ledsen är jag att allt jag ville inte har hunnits med. Vad hände med alla de inplanerade vinkvällarna? Skridskoåkningen? Alla filmmaraton? Snögubbebygganden? Nåväl, det jag hann med är jag väldigt nöjd med, och jag har åter fått bekräftat att jag har världens finaste vänner. Saknade ju en hel bunt som är på andra sidan jorden, men de som var kvar gjorde min Sverige-visit underbar. Nu är det dock slut på långa sovmorgonar, att lämna disken i vasken och kunna köpa vin på krogen. Men det känns ändå som att det inte riktigt gör något, jag ska ju faktiskt tillbaka till mina smågrabbar, värdföräldrar, fina vänner och 28-kronorsbiografer. Nu är det dags för The Big Bang Theory, men hoppas att ni hade en himla fin nyårsafton och hoppas att ni förlåter mig för detta långdragna (och bildlösa) inlägg.

1 kommentar:

  1. Det var grymt kul att ha dig hemma en sväng! :)

    Måste bara berätta: Var och såg avatar på 3D igår, riktigt bra faktiskt och cooolt med 3D! Men det roliga var att innan bion började kom biostefan fram och pratade en massa på scen, typ som i smala sussie! Muhahaha

    Elin Viii

    SvaraRadera