söndag 31 januari 2010

En hel helg i ett inlägg. Varning för mycket text ..

En väldigt ohändelserik men än dock trevlig helg. Lördagen bestod av jobb, bio med Malin (New Moon), gym, skype med finaste Sandra som är på Nya Zeeland och jobb igen. Jag är van att min värdmamma alltid betalar mig extra när jag jobbar över, men denna lördagen tog hon priset. Jag jobbade till 00.30 på lördagsnatten och jag hade som vanligt tillåtelse att gå och lägga mig, vilket jag dock aldrig gjort förut. Men igår var jag så utmattad så jag skrev en lapp och gick och la mig vid tolvtiden. Imorse sa min värdmamma "Du Jenny, förresten, jag är skyldig dig 10 dollar!". För vad?, frågade jag. "Vi kom hem en halvtimme sent igår". Haha! Say what? En sak om jag suttit uppe och väntat men jag låg ju tusan och sov. Nåväl, hellre för mycket betalt än för lite ..

Vaknade upp idag, söndag, och kände mig fantastiskt utvilad. En oavbruten sömn på 8 timmar och sedan två timmars kvarliggande i sängen gjorde sitt. Underbart! Mötte upp min danska vän Benedicte och åkte iväg på bio (tredje gången denna helg) för att se 'It's Complicated'. Hade inte överdrivet höga förväntningar men den var faktisk himla himla bra. Vet inte om den går i Sverige, men om den gör det, se den!

Det blev söndag kväll och efter ett kort promenad på löpbandet framför Vänner så åkte jag iväg på middag på Friendly's med Nina, Siri och Cecilia. Det var snart fem timmar sedan vi åt och jag mår fortfarande aningens illa från att ha ätit så mycket, haha. Sedan åkte vi - jag skäms för att säga det - på bio! Fjärde gången på bio denna helg och andra gången på samma film, nämligen New Moon. Det är inte så att jag är besatt (även om Edward gärna hade fått bo hemma hos mig) utan det är nämligen så att filmen går på andrahandsbiografen i Fairfield där det kostar 28 kr att gå på bio. Kan trösta mig med att säga att Malin är värre, hon såg den igår med mig, idag med en tysk vän och sedan med oss tjejer ikväll. Tre gånger på samma bio på 1½ dygn. Way to go!

Igår var jag frusen och jag visste att biosalongen var kall så jag tog med mig en filt. Min fina röda filt som kan ses på bild nummer två. Kändes ju nästan som att ligga hemma i soffan fast med världens största tv. Whoppa! Nu är helgen över och på några timmar börjar veckans arbete. Det känns dom inte så farligt, för på fredag kommer fina fina Malin Hammar hit från Baltimore! Då är jag ledig hela helgen och vi ska busa. Kommer att bli fint som stryk. Bilderna följer ingen särskild ordning, bara ett litet ihop-plock från helgen ..








1 kommentar: