lördag 23 januari 2010

Don't hope for a miracle. Make one.

Klockan är nu 08.36 en lördagsmorgon och jag vaknade för över en halvtimme sedan. Förstår inte vad som är fel på mig! Mäkta irriterande.

Nåväl, fredagen började med jobb och sedan åkte jag direkt från att ha släppt av pojkarna på skolan till Cecilia för att hämta upp henne och åka till våran skola. Ett litet stopp på finaste Doc's Café (där 'inte slösa pengar'-veckan avbröts 12 timmar för tidigt) för en god frukost hanns även med. På eftermiddagen satt jag på ett café och läste en bok innan jag åkte en liten liten snabbis på gymmet. Några fina jobbtimmar senare så var klockan 19.00 och jag fick sluta en hel timme tidigare. Ringde Cecilia och vi for iväg på skoshopping. Förvånansvärt nog testade vi nästan bara löparskor och ingen av oss kom hem med någonting alls. Jag blev lite småkär i ett par skor med det var självklart dom dyraste. Får tänka på saken under veckan.

Man kan ju inte spendera en hel fredagskväll med skoshopping (eller det kan man ju egentligen, men inte om affärerna stänger) så senare på kvällen hamnade vi, som vanligt, i en biosalong med världens största popcorn. Idag var det bara jag och Cecilia som spenderade lite kvalitetstid med varandra och skrattade så mycket att han som river biljetterna trodde att vi var alkoholpåverkade. Haha. Vi såg Extraordinary Measures och den var faktiskt himla fin.

Under fredagen fick jag även frågan om jag dansar ballett. HAHA! Jag? Balett? Åh, jag dog en aning av skratt. Nu ska jag iväg på gymmet en stund innan jag får reda på ifall jag arbetar eller inte idag. Ha en fin lördag!








1 kommentar: