måndag 11 januari 2010

Söndag.

Gårdagen var fullproppad med roliga saker. Dagen påbörjades redan 8.15 då jag vaknade utan hjälp av väckarklockan. Bytte om, hämtade upp Cecilia och vi begav oss på Zumba på gymmet. Personligen gick det inte alls bra på Zumban, men längtar till på söndag då det är dags igen. Efter det duschade vi och mötte upp Nina och Nadine på Panera Bread för en traditionsenlig caesarsalladsbrunch. Denna dagen hade i princip alla mina vänner Au Pair-möte (dom är med en annan organisation), och jag hade inget bättre för mig så jag följde med. På mötet åkte v skridskor och åt kakor i sisådära en timme innan vi åkte iväg igen.

Hade dagen innan erbjudit mig att hämta lillgrabben från ett födelsedagskalas (som tack för att min värdfamilj lät mig vara ledig hela lördagen samt imorgon), så vid 15.00 bar det iväg. Kom hem igen vid 16.30. Att få ut barn från ett barnkalas på My Three Sons var en ny upplevelse. Tänk er barn som är höga på socker och som är i ett rum fullt av spelmaskiner. Åh, herregud. Kom hem, spelade kort med värdfamiljen och förberedde mig för kyrkan. Kyrkan har jag ju redan berättat om, men efter kyrkan så åkte vi iväg ett gäng på Archies för att få i oss lite middag. När allt var uppätet begav vi oss till Kris för att se på mupparna och leka med hans iller. Jag fann illern aningen skrämmande så jag klappade bara lite när den var upptagen med att bita på något. Nina körde sedan hem mig och det var längesedan sängen kändes så skön. Och tro mig, hela denna dagen har sängen varit mitt tillhåll också. Har sovit hela dagen känns det som, men skönt var det!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar