lördag 9 januari 2010

"Will you not make plans with me?"

Cecilia hämtade upp mig efter middagen och vi spenderade första delen av kvällen med att småäta svenskt lösviktsgodis (för "det är ju ändå fredag") och bli kära i alldeles för högklackade skor. Cecilia låste ut mig från bilen utanför skoaffären och tvingade mig att säga "nej, du har inte gigantiska fötter" innan jag fick komma in igen. Jag skulle absolut inte klara mig bra under tortyr. Stora fötter har hon allt (men jag gillar dom!).

Sedan mötte vi upp våran holländska vän Nina och hennes värdbarns artonåriga kusin Erin för att gå på premiären av Leap Year. Småsöt film med en Amy Adams som precis som vanligt var briljant och en Matthew Goode som hade en så hilma fin dialekt att man bara ville åka iväg till Irland på en gång.

Jag har ju faktiskt spenderat 4½ timme på bio idag så nu gör mina ögon så ont att de vill sova i en evighet . Det ska dom få göra också. Eller åtminstone 9 timmar. Godnatt, eller godmorgon för er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar