torsdag 21 januari 2010

Torsdag.

Torsdagen har varit fin än så länge. Började dagen med jobb, som vanligt, och därefter åkte jag iväg på Zumba med Malin och Siri. Det gick inte överdrivet bra men som vanligt går man därifrån lycklig och nöjd ändå. Min värdmamma frågade vad jag skulle spendera dagen med och jag sa att jag mest troligt skulle gå en promenad, och då sa hon att jag skulle få 10$ om jag tog med mig Charlotte. Det låter töntigt att få pengar för det (vilket det säkert är), men satan vilket jobb det är att gå på promenad med den hunden. Det blir inte mycket motion i benen alls, bara i armarna för att man måste dra i henne hela tiden. Nåväl, vi tog oss en promenad och jag blev tio dollar rikare. Behövligt! Sedan skulle jag iväg till biblioteket men hamnade nere vid floden och läste några sidor ur min bok istället. Sedan strosade jag omkring i Westport downtown och njöt av 6-7 plusgrader, blå himmel och en sol som värmde upp hela själen. Nu sitter jag här nyduschad och lyssnar på barnen som just kom hem. Börjar först 16.30 så jag ska nog se ett avsnitt av Desperata Hemmafruar innan jag tar tag i arbetet. Här kommer en bunt med bilder från promenaden i alla fall :










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar