tisdag 19 januari 2010

Tuesday.

Här i USA är nu klockan 20.10. Eller 8.10 PM, som man skulle ha sagt. Jag slutade för några minuter sedan och sitter nu och kollar på resor till Bahamas. Jag är ju ledig en vecka i April så är himla sugen på att åka iväg någonstans. Frågade värdmamman imorse om tips och mitt i allt satt vi vid datorn och kollade resor och glömde bort att ge barnen frukost. Haha! Jobbade lite på morgonen, åkte iväg till skolan och efter det hann jag bara med gymmet innan det var dags för jobb igen. Åkte med tioåringen på gitarr och satt och läste min bok. Sedan var det läsning, "matlagning" (latheten sätter in ibland och då köper vi färdig köttfärslimpa på Stew's som man bara skjutsar in i ugnen), duschande och lek med de två yngre grabbarna medan min värdmamma var på hockey med den äldsta.

När jag slutade och killarna sagt sitt vanliga "Thank you Jenny for taking such great care of us" så kollade värdmamman på mig och sa : "Yes Jenny, thank you. You rock. Seriously, you are amazing!" Gjorde min kväll gladare och nu sitter jag och väljer mellan att se på film och äta glass eller att lägga mig och sova (nämnde jag att klockan var 20.10?). Tror faktiskt att det blir sömn för min del då min kropp är alldeles utmattad av för mycket middag och lek. Mellankillen berättade en läskig historia för sexåringen och han skrek i tre minuter och sedan fick jag inte gå ur hans synfält på över en timme. Haha, stackars grabb!

Idag är den andra gråregniga dagen på senaste tiden. Dock så kan man inte klaga då det mestadels är solsken, blå himmel och 5 plusgrader i mitten på Januari, men ändå. Just idag hade det inte vara fel att vara på Bahamas. Och ps, bilden är hemskt stulen från google!

2 kommentarer:

  1. Hej hej :)
    Såg att du jobbar som au pair i New York området :) Själv jobbar jag som au pair i New Rochelle, ca 30 minuter utanför NYC. Dock är jag i re-match just nu och tänkte bara kolla ifall du eller din värdfamilj vet någon familj som behöver en ny au pair? :)

    Himla trevligt att hitta änu en svensk här i USA. :)

    Skulle vara jätte tacksam för svar!

    SvaraRadera
  2. Hej.

    Vad tråkigt att höra att du är i re-match, men jag tror nog att allt löser sig. Såg på din blogg att du redan har några förslag på nya familjen. Vilken organisation är du här med? Jag lovar hålla ögonen öppna och se ifall jag hör något! Lycka till med allt.

    Kram!

    SvaraRadera