fredag 11 september 2009

American Idol World Tour

Igår var vi som sagt iväg och såg American Idol World Tour. Och säga vad man vill om Idol, men det var helt magiskt. Det var top 10 som uppträdde med några låtar var. Tyvärr var vinnaren sjuk och kunde inte delta, men för mig gjorde det inget då det betydde att han som kom tvåa sjöng betydligt mer. Tvåan hette Adam Lambert och är den svarthåriga yngre typen på bilden. Min plan var att (efter att ha gift mig med Wentworth Miller, fött våra galet snygga barn och sedan blivit rik på våran skiljsmässa) börja dejta denna kille. Men han är gay, såklart. Där försvann min livsplan!

Nåväl, det började med att finalist (finalist och finalist, av top 10 alltså) nr 10, Michael Sarver, kom ut på scenen och drog igång med en Gavin DeGraw cover. Redan här kände jag att jag skulle få en fin kväll. Jag är lite sugen på hugga mig själv i benet för att jag inte tog med mig kameran, men sådant är livet. Hela spektaklet var i alla fall sjukt påkostat och jag har aldrig sett något liknande.

Finalist nr 8, Scott MacIntyre, dök upp genom golvet sittandes på en stol brevid ett jättestort piano. Han sjöng bra men spelade piano som en GUD. Till saken hör även att han är helt blind! Helt obeskrivligt.

Sedan kom det covers av bland annat Amy Winehouse och David Bowie. Lil Rounds, finalist nr 7, drog igång med Beyonce - Singel Ladies (och Sandra, jag tänkte på dig under hela låten!) och hela arenan stod upp och dansade. Allt var bara himla fint och sedan kom Adam Lambert upp på scenen och stal (och sedan krossade) mitt hjärta.

Hela kvällen var bara helt underbar och jag önskar att jag kunde gå igen, men biljetterna är så himla dyra. Nåväl, med eller utan bilder kommer jag alltid att minnas, och älska, denna kväll.

2 kommentarer:

  1. Hej! Finns det möjlighet för skype nån gång idag? (Lördag alltså)

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny !

    Du verkar ha det så bra over there och det känns skönt i mammahjärtat.
    Jag väntar fortfarande på det där mailet....du vet ! och på att vi ska få igång Skype.
    Ring om det när du har tid.

    Kramar från oss alla !!!!!

    SvaraRadera