tisdag 22 september 2009

New York/Long Island - Fredag.

Vaknade upp alldeles för tidigt för att vara en lördagmorgon för att sätta mig på tåget in till New York City. Vi hade bestämt innan att ha en riktigt onyttig helg, och vi ruckade inte på den planen för en sekund. Tro mig ..



Mötte upp Jessica vid Public Library.


"Har du ätit frukost", frågade Jessica. "Jo, har du?", svarade jag. Det hade hon, men det hindrade oss inte från att äta en frukost nr 2 bestående av Amerikanska pannkakor på McDonalds. Vi åt på 10 minuter och satt kvar och pratade i nästan två timmar. Av alla mysiga restauranger och caféer som finns i New York valde vi att spendera två timmar på McDonalds. Nåväl, trevligt var det iaf.




Inga kommentarer.



Sedan besökte vi finaste Central Park.



Ska hit någon dag och bara ligga i solen hela dagen och äta glass.



Det sa crash bang boom i Central Park när en taxi körde in i en hästvagn och sedan genom en stenmur! Vi missad dock all action och såg bara de kvaddade fordonen.


Måste åka hästvagn här någon gång. (Sandra, tänker inte du lite på två ska man vara när du ser denna bild?)


Efter frukost nr 3 som bestod av dyr lindh-choklad så var det ju såklart dags för lunch. Jag åt Gyro och längtade till grekland som aldrig förr.



På Abercrombie and Fitch sprang det som vanligt runt modeller utan tröja och vi smygfotade lite. Sedan blev det tråkigt så vi fotade oss själva istället.


Efter pinsamt lite shopping (då alla pengar gick till mat ..) tog vi tåget ut till Long Island och gick på kina-restaurang.


Då helgens tema var mat var vi ju även tvugna att ha förrätt!


Puss.




Vi åt som tusan (såklart) men vi fick med oss en doggybag hem som Jessica verkar väldigt nöjd över på bilden.


För att fortsätta följa helgens tema åkte vi på CVS och handla hem lite socker och fett till kvällen. Jessicas äldsta värdbarn (10 år) underhöll oss i två timmar med diverse information om Twilight (Julia, jag kunde inte sluta tänka på dig. Visste du att Jacobs hår är en peruk? ;D ). Efter ett tag slog vi på en film och åt godis, helt enkelt ..

7 kommentarer:

  1. Vad himla härligt allt ser ut!

    Dock; åker du en sån där häst-skjuts måste jag tyvärr säga upp vår vänskap. (Nej, såklar inte. Men åk inte en sån, snälla?)
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Varför får jag inte åka hästskjuts? Du ska då bara begränsa mitt liv hela tiden. Inga jeansleggins och inga hästskjutsar. SLUTA! (internt).

    Men på riktigt, vad är fel med hästskjutsar? xD

    SvaraRadera
  3. Gillar temat på helgen! :) Och självklart täkte jag på två ska man vara när jag såg den bilden. Du Jenny (sandra viskar) vi kan ju tjuvåka hästskjuts till våren, fast vi säger inget till sanna ;P

    SvaraRadera
  4. Det där med jeanslegginsen var ju absolut för ditt eget bästa!

    Hästarna i New York är faktiskt ganska välnärda och har säkert inte på långa vägar så förfärliga liv som vagnshästar på andra ställen. Ändå tycker jag av princip att man kan låta de stackrarna vara ifred. Och så är det väldigt fånigt, typiskt turistigt att åka en sån, såklart.

    SvaraRadera
  5. Det visste jag inte, Jenny! Jag tackar allra ödmjukast för informationen, om än jag blir lite besviken över att den där manen inte är hans egna!
    Nåväl, allt ser så himla fint ut! Jag vill också vara i New York! I Sverige är det kallt och blåsigt, särskilt i Göteborg! Men fint folk, oh ja. Jag saknar dig. Låt mig veta när du får mitt brev! Pussar

    SvaraRadera
  6. Sandra : Absolut. Skriver upp tjuvåkning på min lista!

    Sanna : Okej, jag är lite tacksam för jeanslegginsarna. Tror dock att jag sviker dig på det dä rmed hästskjutsen. Kan jag återgälda det med något annat? Börja äta äckliga pappersgodisar eller börja dricka kaffe? ;)

    Julia : Jag vet, visst blir man lite nedstämd? Och i film nr två har han ju kort hår. VAD HÄNDER MED VÄRLDEN? Och jo, här är allt himla fint. Kom till New York och åk gula taxibilar och ligg en hel dag i central park med mig? Göteborg må kanske vara kallt och blåsigt men det är ju ändå Göteborg. Göteborg! Och jo, kollar posten varje dag så hör av mig när det dyker upp. Saknar dig med. Puss (och du har så mjuka läppar ..)

    SvaraRadera
  7. Det är ju hästarna du ska återgälda!

    Men okej, vi säger så här: börjar du äta mintolux, dricka kaffe OCH slutar dricka cola/pepsi light så är jag inte arg på dig för att du åker "onödig-och-fånig-djurplågeri-vagn". Det klarar du galant va? ;)

    SvaraRadera