onsdag 23 september 2009

Long Island - Söndag.

Vi vaknade upp vid 10 denna soliga söndag och började, såklart, dagen med godiset som fanns kvar från kvällen innan. Sedan mötte vi upp Gabi, en brasiliansk Au Pair, för att äta amerikanska pannkakor på Concord Diner.



Malverne är en himla mysig stad.








Senare på dagen åkte vi iväg till Macy's och kollade runt, och mitt i allt (utan att veta om det) råkade vi hamna i en galet stor galleria med Forever 21, Victoria's Secrets och allt man vill ha. Så efter lite pengaspenderade åt vi middag på Wendy's och Jessica körde mig till tåget. Vilket jag lyckades missa, såklart. En halvtimme senare kom jag i alla fall i väg och träffade på en grabb som lärde mig att vika en endollarssedel så att det ser ut som en kantarell. Han hjälpte mig i NY att ta mig till min tågstation och därefter klev jag äntligen på tåget som skulle ta mig hem. Väl på tåget träffade jag på en tysk Yale-student som var himla trevlig. Vi satt och diskuterade piratpartiet och boksigneringar och efter ett tag frågade han om jag ville shoppa med honom någon dag! Haha. Hur det blir med det återstår väl att se.. Kom hem sent söndag kväll alldeles utmattad och mätt men himla himla lycklig.

3 kommentarer:

  1. Jenny, jag vill att du gör en paintbeskrivning på den där kantarellvikningen åt mig! ;)
    jesky

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag längtar tillbaka till NY när jag läser din blogg! Du skriver riktigt bra, också. Hoppas du har ett fantastiskt Au Pair-år! :)

    SvaraRadera
  3. Jesky : Det är betydligt simplare än vad man kan tro. Du kommer nog att bli aningens besviken när du ser den ;) Dessutom behöver man en endollarssedel. Den kan du ju dock få av mig, när jag kommer hem.

    Alex : Det förstår jag! Men kom hit och ta en fika med mig? Låter jättebra, tycker jag. Och tack så himla mycket. Jag ska försöka ta vara på alla chanser jag får att göra detta år ... legen - wait for it - dary!

    SvaraRadera