lördag 26 september 2009

Fredag kväll.

Ikväll spenderade jag tiden med Cecilia, en svensk Au Pair som bor i närheten av mig. Först spenderade vi en timme i videobutiken för att hitta en film som kändes bra, och sedan skämde vi ut oss när vi skulle betala för den. Han frågade om min adress och av någon anledning så bröt jag och Cecilia ut i ett sådant där våldsamt skratt som inte går att hejda. Jag försökte flera gånger men så fort jag började att öppna munnen så skrattade jag ännu högre vilket fick Cecilia att skratta mer. Efter en minut när det värsta skrattet lagt sig fick jag äntligen fram adressen till en otålig man bakom kassan.

Dessutom blev det så att vi aldrig ens såg filmen. Vi hamnade i långa diskussioner om allt möjligt och mitt i allt var klockan över halv ett och vi hade suttit och pladdrat på i timmar. Så himla fint. Annars så sa min värdmamma förresten idag att jag får ledigt imorgon. Wiho! Har dock bestämt mig för att ta mig upp ur sängen imorgon för att bege mig till lunch, så nu är det dags för sängen.

Imorgon tänkte jag förresten försöka hinna göra ett inlägg om hur jag bor här borta. Så här ser i alla fall tv-rummet ut, där jag och Cecilia spenderade kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar