tisdag 8 september 2009

Fire Island, lördag.

En av de finaste dagarna sedan jag kom till USA. Sol, sol, sol, badvakter, god mat, bokläsning, solnedgång, fin värdfamilj och ren lycka .. På Fire Island finns det inga bilar och poliserna cyklar och folk plingar varje gång de cyklar i en korsning. Det kändes som att vara utomlands (jag vet, jag är utomlands, men ännu mer utomlands!) och någon dag ska jag hyra ett hus där över sommaren och bada hela dagarna.


















Det var tydligen sandskupturstävling denna dag, så alla höll på att bygga coola sandgrejer. Träffade på en gammal man som var sjukt duktig och trevlig.


I Amerika tar man reklam till en helt ny höjd ..




Sedan åt vi svindyr men asgod middag på Surf's Out och jag fick mitt livs första doggybag!


5 kommentarer:

  1. Kan älska bilden där alla barn hoppar omkring i vattnet! :) jag vill också!

    ElinViii

    SvaraRadera
  2. verkligen riktigt fina bilder! :)

    SvaraRadera
  3. Nu skriver jag det som jag/man väldigt sällan varken tänker eller säger: Du är så himla bra! Din andra blogg är superfin och denna avspegling av den tid du nu har i USA ska bli en riktig riktig godbit att följa. För att du är du och uttrycker dina tankar på ett sätt som är fantastiskt livsbejakande för en läsare.
    Livet har HELT säkert stora planer för dig men njut som f-n under resan.
    Men det är det som verkar så unikt med dig (eller det du beskriver på bloggen i alla fall), att du faktiskt har den insikten redan.
    /En hemlig beundrare

    SvaraRadera
  4. Elin Vii : Allt här påminner om dig. Gör mig både glad och ledsen.

    Emma : Tack!

    Sanna : You kow it!

    Anonym : Oj, vilken himla fin kommentar. Blir ju alldeles rörd .. Hade hemskt gärna velat veta vem du är och kunna tacka dig personligen :)

    SvaraRadera