onsdag 16 september 2009

Jag skulle nog ha köpt drinken istället ..

Jag har hittat ett nytt favoritställe. Jag har några favoritställen här i USA, men detta är utan tvekan en av de högsta på listan. Barnes&Noble i sammarbete med Starbucks (det första Starbucks jag varit på med cola light, åh!). Det är alltså en bok/skiv/film-affär med ett café. Jag hittade ett Beatles-monopol, ett Beatles-geni, en sjuhimla massa böcker som verkade bra och såklart tv-serieboxar som försökte få mig att köpa dem. Jag insåg dock att om jag ska kunna inhandla sakerna på min inhandlingslista (att man är så shoppingsugen att man ens måste skriva en sådan lista är ju en aning tragiskt i sig) så var jag tvungen att behärska pengarna lite. En cupcake, en cola light och en cosmopolitan (tidningen mamma, inte drinken!) inhandlades och jag spenderade pinsamt mycket tid i affären.

Dock insåg jag ju redan efter några sidor att Cosmopolitan för min del är väldigt bortkastade pengar. Så himla ointressant. Ibland kanske man kan hitta någon intressant artikel om Kate Winslet eller några underbara klänningar som man ändå inte har råd med, men i ärlighetens namn är ju resten skit. "Så tänker killar när de gör såhär med munnen", "gå ner i vikt utan att träna", "det här vill din kille att du ska säga på första dejten" och "sexy vs skanky women". Kom halvvägs i tidningen och nu liggen den i den underbart fina papperspåsen i min garderob. Nästa gång ska jag köpa mig en bok som ger mig något. Jonathan Safran Foers 'Extremt högt och otroligt nära' kanske. Då vet man i alla fall att man köper något vettigt ..







5 kommentarer:

  1. Nästa gång du är där tycker jag du ska köpa en "reusable bag" Jättefin och du kan spara den/använda den för evigt!

    SvaraRadera
  2. Oh, vilket bra tips. Kanske ska dit idag (ifall How I Met Your Mother inte håller mig fängslad hela eftermiddagen) så får kolla då. Tack! Vilken Lina är du, förresten? :)

    SvaraRadera
  3. Du känner inte mig. Jag råkade komma in på din blogg en dag och hade svårt att sluta läsa. Mycket intressant! =) Väntar på en familj för att oxå få åka over there!

    SvaraRadera
  4. Åhå, okej, på så sätt :) Vet du vart i USA du kommer att hamna?

    SvaraRadera
  5. Ingen aning men jag hoppas på nånstans i närheten av NYC..

    SvaraRadera