tisdag 8 september 2009

Fire Island, söndag.

Sedan var det plötslig söndag. Vi började dagen på brandstationen där vi åt amerikanska pannkakor med sirap till frukost. Sedan spenderade vi tiden med att vara på stranden, se baseball på tv och laga middag. Jag tog en strandpromenad och stod med fötterna i Atlanten och lyssnade på Beatles. Det var lycka. Sedan blev det action då vinden tilltog och tre livräddare begav sig sjuhimla långt ut i vattnet för att rädda en människa i en uppochner-vänd gummibåt (men det visade sig sedan att det bara var en gummibåt dom räddade, då mannan ramlat av några km innan och blivit räddad där). Hela stranden var involverad i detta och helikoptrar anslöt, men till slut gick allt bra i alla fall. Livvakterna kom tillbaka levande (tur! jag ska ju troligtvis hit nästa sommar med ..) och mannen från gummibåten verkade enligt rykten må bra. Gummibåten gick dock ett tyngre öde till mötes ..

Nåväl, efter middag och baseball-tittande (jag förstår nästan reglerna nu!) så satt jag uppe en stund ensam och sedan somnade jag till ljudet av vågorna och fåglarna.



1 kommentar:

  1. som jag sa igår på telefonen, du vet vad jag ska fråga din värdfamilj. eller fråga och fråga, jag ska försöka köra med övertalning ;P haha!

    SvaraRadera