torsdag 24 september 2009

Torsdag, part 2.

Idag var det torsdag och det innebar jobb och skola. En tiotimmars arbetsdag försvann dock ovanligt fort. Kanske var för att jag spenderade sista timmen med att se säsongspremiären av The Mentalist medan pojkarna sov. Sådant gillar vi! Tänkte egentligen umgås med Cissi och se säsongsstarten av Grey's Anatomy och äta massa onyttigt men jobbar man så jobbar man ..

Om precis ett dygn kommer jag att vara lycklig. Då ska jag lägga mig i sängen och sova sova sova. Har längtat efter att sova i flera veckor känns det som. Är ledig lördag fram till 18.00 och sover jag till dess så gör det inget. Dock frågade Fia idag om jag ville ta en lunch på lördag vid 11.40 så jag har ett svårt beslut att fatta. Ska jag prioritera mat eller sömn? (Sandra, du om någon förstår väl svårigheten i detta val? haha).

Idag hämtade jag äldsta killen och hans två kompisar från hockeyträningen. Ljudvolymen i omklädningsrummet var förfärligt hög och grabbarna jag skulle hämta är mer av det tysta slaget. Jag satt häpet och tittade rakt fram på bollar som slängdes och killar i hockeyutrustning som brottades och skrek när de två kompisarna till äldsta killen viskar något till varandra, tittar på mig, skakar på huvudet och säger "Welcome to America" och ler. Söta grabbar. Och äldsta killen är lite rädd av sig så när han skulle borsta tänderna fick jag inte ens lämna honom ensam i badrummet. Ibland vill jag ta hand om tjejer som kryper upp i ens knä och säger att dom älskar en. Men samtidigt, att bli ombedd att stanna i badrummet duger bra för mig ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar