tisdag 29 september 2009

Välkomna.

Ja, för några dagar sedan lovade jag ju er ett inlägg om hur jag bor här borta. Har inte ens haft tid att fota hälften av rummen ännu men kan ju visa er det jag har på bild just nu.



Jag kollar posten varje dag och oftast får jag såklart ingen post. Men ibland. Det är trevligt.


Framsidan av huset. Bor i ett väldigt gammalt hus med knarrande trägolv och fem badrum.


Framsidan från en annan vinkel, helt enkelt.


Går man igenom hallen och köket kommer man till matsalen. Här har jag dock bara ätit en gång sedan jag kom hit ..


.. vanligtvis äter vi här!


Barnens lekrum. Här spelas det fotboll och och för tre småpojkar är nog detta rum det mest gråtframkallande man kan tänka sig. Är det inte en boll i huvudet så är det glåpord från bröderna.


I rummet brevid lekrummet finns ett fotbollsspel. Jag måste styra upp en turnering snart känner jag!


Vardagsrummet, som ni ju redan sett.

Här inne bor världens finaste unge. Den nioårige pojken som spelar gitarr, cello och flöjt och som säger saker så som "det där är inte ett vänligt sätt att behandla sin bror på .."

Sport, sport, sport ..


Välkommen in till mitt rum. Jag bor lite i en cirkel. Man kan gå från sovrummet till datatummet till badrummet och sedan komma ut till sovrummet igen. Så himla fiffigt. Här är min säng där jag, enligt mig själv, spenderar alldeles för lite tid.


En av garderoberna. Städning är, som sagt, inte en av mina starka sidor.


Garderoben i datarummet fylld med alldeles för få klänningar.


Mitt alldeles egna badrum.


Sedan kan man ju gå ut på baksidan och leka i klätterställningen. Både till höger och vänster utanför bilden finns stora grönytor med bara gräs och chans att spela baseball eller vad man nu känner för.


Och baksidan ser ut såhär.


Det är som sagt så mycket jag inte tagit med ännu, men det kanske kommer någon gång. Jag trivs i vilket fall väldigt bra i huset, förutom att det är svårt att smyga tyst på gamla trägolv om natten. Fast det stör ju inte mig, om man säger så. Jag älskar att taket läcker på ett ställe och jag älskar att folk inte har skor inomhus i detta huset. Ja, nu vet ni ju i alla fall lite hur jag bor ..

3 kommentarer:

  1. Ett stort trähus, stor tomt och stora träd.. det kan ju inte bli bättre!Får jag fortfarande vara den som tar över efter dig?

    SvaraRadera
  2. OH MY GOD! OH MY GOD! OH MY GOD!!!! det är ju typ ett sånt badkar som de har i M. Grey's hus!

    SvaraRadera