måndag 14 september 2009

New York, New York.

Igår var jag som sagt på Skattjakt i New York. Måste ju dock säga att vi inte deltog i skattjaktandet vidare engagerat. Vi letade vad vi hade i våra väskor, och sedan fick det vara nog. Det är dock galet hur mycket man kan hitta i tre tjejers handväskor .. Saker vi kryssade för genom att bara öppna handväskorna var "en cd", "något med ett äpple på", "boardingpass till en flygresa" o.s.v ..


Cola light på morgonen, en perfekt start på dagen.

Alla Au Pairer samlades och fick veta reglerna för skattjakten.


Jag, finaste Jessica och hennes brasilianska vän Gabi var i samma lag.






Sedan smög vi omkring runt Fashionweek och tittade.
Efter en del shoppande och pratade så var det dags för lunch. Efter att ha ätit munkar till frukost, vad passar då inte bättre än att fortsätta i samma anda och äta fet mat till lunch tänkte vi och traskade in på Wendys.








När klockan närmade sig 17 så hamnade vi som sagt utanför MTV Video Music Award. Han i vitt på bilden näst längst ner var tydligen känd på något sätt, då alla skrek och ville ta kort med honom. Vi visste inte vem det var, men vi fotade ändå, bara för att liksom. Vi gick förbi NBC-affären där det fanns hyllor och åter hyllor med saker om till exempel Vänner. Vad sägs om ett Central Perk-förkläde? En stund efter det skiljdes vi åt och jag åkte tåg och läste boken jag fått av Jeskan i avskedspresent innan jag åkte. Hem kom jag i alla fall med How I Met Your Mother säsong 2 och ett solpuder. Fann som galet mycket grejer som skrek åt mig att köpa dem, så nu försöker jag göra upp någon slags ekonomisk plan. Det går inte bra. Men nu är det i alla fall officiellt. Jag älskar New York.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vi var där, på Radio City Hall, och såg en julshow. "Radio City Hall Christmas Spectacular". Hela familjen somnade. Jag rekomenderar den inte. Annars håller jag med om att NY rockar!

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som Kid cudi.. kan det vara han?

    SvaraRadera