lördag 12 september 2009

Most babies are accidents. Not me. I was engineered. Born to save my sister's life.‏

Igår var det fredagkväll. Fia försökte få mig att komma till The Loft och gå ut och dansa. Jag tänkte åka, men sedan insåg att det var ju faktiskt inte alls det jag var sugen på att göra. Klockan var åtta och jag var mobillös så hade inga nummer till någon, så vet ni? Jag for på bio själv.

Steg in i en underbart sjaskig biograf där biljetterna kostar 28 kronor och världens största popcorn går på en tjugolapp. Fumliga skrattande tonårspojkar satt i kassan och var vänliga och det fanns exakt tre biosalonger, och om man lyssnade noga kunde man höra de andra två filmerna från sin egen salong. Irriterande, tänker säkert ni. Helt underbart, tycker jag. Allt vara bara himla hemtrevligt och lite gammeldags och hit tänker jag åka så ofta jag kan.

Filmen jag såg var "My Sisters Keeper". En helt otrolig film om fjortonårig kärlek och cancer. Till och med Cameron Diaz var bra, och jag smågrät mig igenom hela filmen. Ni behöver inte se filmen om ni inte vill, men ni måste se trailern. Måste!

2 kommentarer:

  1. filmen är dock hela annorlunda jämfört med boken. om du inte läst den, gör det! för den är så mycket bättre :) filmen har inte samma slut som boken osv.

    SvaraRadera
  2. Har hört det. Fick beslutsångest då jag inte visste om jag skulle läsa boken eller se filmen först. För jag Älskar film. Men när du läst en bok och sedan ser filmen så är ju filmen så mycket sämre. För mig just nu är ju filmen Underbar. Får kanske ta och läsa boken när jag är klar med min nuvarande bok :)

    SvaraRadera