måndag 14 december 2009

14/12

Sexåringen är sjuk. Jättejättesjuk. Han har spytt hela natten och nu är han vek som tusan och ser ynkligare ut än någonsin. Allt jag vill göra är att klia honom på ryggen medan vi ser en film eller läsa ur någon bra bok eller kolla på hockeykort och säga "that's so cool" om varenda en. Tyvärr så kan jag inte vara med honom alls då jag ska flyga om några dagar och absolut inte borde vara magsjuk då. Denna morgon berättade värdmamman om när sexåringen åkte flygplan och spydde i en fransk kvinnas prada-väska för 600$, haha. Inget jag vill uppleva, så har fått order från värdmamman att låta nannyn ta hand om pojken. Har i alla fall hyrt en bunt filmer åt grabben så att han har något att göra när han knappt orkar gå upp för att gå på toaletten. Poor thing. Sympatisk som jag är så har jag bestämt mig för att inte heller göra många knop idag. Jag är nog den enda i världen som aldrig sett Buffy så idag lånade jag säsong 1 från biblioteket så att jag kan se ifall det är något att se. Jag är dock väldigt tveksam.

När jag stod och fixade frukost till ungarna :

Äldsta killen : Jenny, can I please have some more cereal?
Mellankillen : Jenny, can I please have some more cereal and a waffle?
Lillkillen : Jenny, can I please go and throw up?

4 kommentarer:

  1. Jag lovar, Buffy kommer inte att göra dig beskiken! (Jag vet att jag kommenterar din blogg pinsamt ofta, men det får du leva med.)

    SvaraRadera
  2. Öh, jag menade besviken, såklart...

    SvaraRadera
  3. säsong 1 av buffy är inte den man ska se, faktiskt! då var det verkligen lågbudget serie och allt var ganska dåligt, hoppa rätt in i en senare säsong istället, du får bättre upplevelse då! säsong 1 är jäkligt töntig faktiskt.

    SvaraRadera
  4. Sanna : Jag älskar kommentarer! Och jag har faktiskt inte tagit tag i Buffy än. Hamnade framför the OC som gick på tv så sköt upp Buffy ett slag. Inser ju dock nu att jag inte kommer att hinna se det innan jag åker till Sverige ..

    Cassandra : Förstår man något om man hoppar in mitt i allt?

    SvaraRadera