onsdag 23 december 2009

Julaftonsnatten.

Kvällen blev över förväntan. Mycket skratt och oerhört ovärda smågåvor! Jag avslutade leken med en brun filt och ett litet sifferspel som jag själv köpt för att det såg så roligt ut. Efter ett spel av bingolotto övergick vi till Anna Ankas Jul och därefter Love Actually som vi aldrig hann se under gårdagen. Än en gång ; vilken film! Åh, så den gör mig glad. Och ledsen, såklart. Men mest glad.

"When the planes hit the Twin Towers, as far as I know, none of the phone calls from the people on board were messages of hate or revenge - they were all messages of love. If you look for it, I've got a sneaking suspicion .. love actually is all around."

Malin, som jag av uppenbara själv inte sett på fyra månader, kom förbi och gjorde kvällen ännu bättre. När klockan närmade sig midnatt åkte vi vidare till Elin för julmust och småprat innan jag och Malin åkte vidare till stan för äventyr. På väg dit körde vi förbi ett par vars bil havererat, så vi stannade och det slutade med att vi bogserade dem till busstationen där vi hjälpte dem att få igång den. Nöjda med dagens goda gärning åkte vi genomfrusna och glada hem igen och insåg att det faktiskt är julafton nu. En bra start på julafton! Nu ska jag vira in mig i min nya filt och se några avsnitt av The Big Bang Theory innan det är dags för sömn.

Hittade en bild på mig från förra julen. Ett år försvinner så snabbt, det är nästan galet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar