torsdag 24 december 2009

Julafton.

Klockan närmar sig tre på natten och julafton är över. Började dagen med julbak och Edward Scissorhands (finare start på dagen får man ju leta efter). Vi åkte till mormor och morfar för prat och ironiska julklappar där vi även åt mat tills vi mådde illa och kikade på kalle anka över axeln. Väl hemma igen så satt vi hela familjen framför tv'n och myste. Mr Bean, Anna Ankas Jul, Svensson Svensson .. ja, vi hade det himla trevligt vi. Sedan öppnade vi lite fler julklappar, och min favoritjulklapp blev ett pocket-geni! Ett mini-genispel som ryms i handväskan och som jag älskar. Senare delen av kvällen har jag spenderat framför film med ett glas julmust. Såg en av världens bästa filmer, nämligen Dead Poets Society. Nu in på småtimmarna har jag suttit framför en av de nyare Wallanderfilmerna samtidigt som jag försökt vika origami-spaceships (hur resultatet blev vill jag helst inte prata om ..). Nu ska jag sova så att jag orkar ut på juldagspartaj imorgon. En vecka kvar tills jag åker tillbaka till Amerika. Tiden går fort fort fort ..




2 kommentarer:

  1. Min favoritreplik:
    Meeks - door - close :)

    SvaraRadera
  2. Åh! Jag älskar när Meeks säger "I'll try anything once", och Dalton svarar "Except sex". Haha.

    SvaraRadera